Potentiële klanten informeren via Google Post
Het is algemeen bekend dat Google een grote invloed heeft over hoe dat potentiële klanten tot u komen. De website dusdanig technisch én inhoudelijk geoptimaliseerd hebben scheelt al heel veel. Maar ook uw bedrijf met adres en openingstijden aanmelden op Google is net zo belangrijk. Deze gegevens worden gebruikt in de zoekresultaten en in Google Maps. Hiervoor biedt Google ook de mogelijkheid om zogenaamde “posts” te plaatsen. Wanneer iemand op Google naar uw bedrijfsgegevens zoekt, verschijnt deze post in beeld. Dit is handig voor bijvoorbeeld geplande evenementen, dagelijkse aanbiedingen of andere acties. De post wordt meteen live weergegeven in uw vermelding op Google Zoeken en Maps.
Uw bedrijf aanmelden voor Google
Ga naar Google Mijn Bedrijf en maak indien u het nog niet heeft een account aan. Vervolgens kunt u al uw bedrijfsgegevens invullen.
Een post plaatsen
Ga naar Google Mijn Bedrijf en ga naar de rubriek “Posts”. Vul alle velden in. De post wordt direct weergegeven op Google. Het is aan te raden om regelmatig andere posts te tonen. Met de statistieken van uw website kunt u bepalen welke post het meest effect had.
Een Google Post maken
De Google Post wordt direct weergegeven