Satdesign kubus
copywriting
Leestijd: 5 min.
Leestijd: 5 min.

Wat kost een website van Satdesign?

Natuurlijk wil jij weten wat het bouwen van een website kost. Dat is een hele logische vraag die we graag beantwoorden. We verschuilen ons niet achter het verhaal dat we maatwerk leveren (doen we wel) en dat het lastig is om iets te zeggen over onze prijzen. In deze blog lees je wat het voordeel is van maatwerk, wat dat kost en waarop we die prijs baseren. Doe er je voordeel mee.

Maatwerk: een investering die zich terugbetaalt

Satdesign ontwikkelt maatwerkwebsites. Dit betekent dat iedere website er anders uitziet. We houden rekening met je huisstijl, je doelgroep en beoordelen wat je site nodig heeft om voor extra omzet te zorgen.

Ook de ‘achterkant’ is uniek. We bouwen iedere site vanaf 0 op in WordPress Elementor. We gebruiken hierbij zo min mogelijk plug-ins en wat WordPress niet kan programmeren we zelf. Dit betekent:

  • Dat je site een unieke uitstraling heeft die past bij je organisatie.
  • Dat je zelf invloed hebt op de ‘achterkant’ van de website en we alles zo inrichten dat je het makkelijk zelf kunt gebruiken.
  • Dat je site razendsnel laadt en probleemloos functioneert. Fijn voor je gebruiker en voor Google.

Deze maatwerkaanpak vergt kennis, ervaring en tijd. Wil je snel een site lanceren en is je budget beperkt? Dan is Satdesign niet het juiste webdesignbureau voor jou. We passen wel bij jouw organisatie als je veel belang hecht aan gebruiksgemak, kwaliteit en een goed werkende site.

Dit kost een website

Je snapt dat we bij maatwerk niet kunnen spreken over vaste prijzen. Een indicatie van de kosten per doelgroep vind je hieronder. Daarna volgt een toelichting waarin je leest waarop dit verschil is gebaseerd.

Kosten website per doelgroep

Reclamebureaus en grafisch ontwerpers1.500 – 3.000
Startende ondernemers of ondernemers met een eenmanszaak2.000 – 4.000
Organisaties met meerdere werknemers, vestigingen of doelgroepen6.000 – 20.000

Reclamebureaus en grafisch ontwerpers

Satdesign werkt samen met meerdere partijen die kant en klare ontwerpen bij ons aanleveren. Onze partners zijn heel goed in websites ontwerpen. Niet in het programmeren ervan. Dit doen wij dus voor hen. Deze klanten betalen het minst voor een Satdesign website omdat we de inhoud volledig krijgen aangeleverd.

Startende ondernemers, zzp’ers en freelancers

Kleine organisaties hebben meerdere belangen. Ze willen een professionele uitstraling en met trots hun website laten zien. Daarbij kiezen ze er vaak voor om sommige taken zelf op te pakken. Dat doen ze om de touwtjes in handen te houden of om de kosten te drukken. Ze leveren bijvoorbeeld zelf de teksten en foto’s aan. Vaak zie je dat deze websites beperkt zijn in omvang, met maximaal zo’n 10 pagina’s.

Iedere Satdesign website is net zo uniek als de onderneming waarvoor we hem maken. Daarom varieert onze prijs. Gemiddeld is de prijs voor deze doelgroep €2.000 – €4.000. Dit kan hoger worden als er een compleet nieuwe huisstijl inclusief logo moet worden ontworpen. Of wanneer wij de teksten schrijven en foto’s maken. Ook geldt dat een webshop duurder is dan een website zonder shop.

Grotere organisaties

Grotere organisaties betalen bij Satdesign het meeste voor hun website. Niet omdat ze groot zijn, maar omdat deze websites het meeste tijd kosten om te ontwikkelen. Dat komt door het aantal pagina’s waaruit de site bestaat en door de taken die wij uitvoeren.

Veel organisaties waarvoor wij werken hebben zelf geen eigen marketingafdeling. Ze vragen ons dus na te denken over hun doelgroep, positionering, design, teksten, conversie en de technische realisatie. Dit kost extra tijd en vergt dus een grotere investering. Gemiddeld betalen deze organisaties bij Satdesign €8.000 – €20.000 voor hun website. De exacte prijs bepalen we aan de hand van de wensen en doelen van jouw organisatie.  

Hoeveel werk is het om een website te bouwen?

Een goede website bouwen doe je niet in een dag. Helaas. Er komt ook meer bij kijken dan alleen programmeren. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Een goede inventarisatie van de wensen van de organisatie én de doelgroep.
  • Een zoekwoordenonderzoek waaruit blijkt wat jouw doelgroep zoekt. Door hier rekening mee te houden scoor je hoger in Google en voldoet je website beter aan de verwachtingen van je doelgroep.
  • Een advies over welke pagina’s je website nodig heeft en wat er op die pagina’s staat.
  • Een ontwerp waarbij we rekening houden met jouw huisstijl en met conversie. We denken goed na over hoe we je doelgroep kunnen beïnvloeden om voor jou te kiezen.
  • Het technisch realiseren van de website waarbij de site op alle devices goed werkt en snel laadt.
  • Het schrijven van teksten waarvan je doelgroep enthousiast wordt en besluit klant te worden.
  • Het maken van foto’s en video’s die het verhaal van jouw organisatie vertellen.
  • Het ontwikkelen van gepersonaliseerde instructievideo’s zodat je leert hoe je de website zelf aanpast.

En na de lancering is het niet klaar. Je website wordt gehost en maandelijks onderhouden zodat hij goed blijft werken en de beveiliging op orde is.

Eerder las je al dat het mogelijk is om sommige taken zelf uit te voeren. Hierdoor betaal je minder voor de website. Wel adviseren we je goed na te denken of je hiermee ook het resultaat haalt dat je voor ogen hebt.

In het kort

  • Maatwerk zorgt voor een uniek resultaat.
  • Satdesign levert snelle, gebruiksvriendelijke en mooie websites.
  • Onze prijzen variëren van 2.000 tot 20.000 euro.
  • Jouw wensen en doelen bepalen hoeveel je website kost.
  • Je betaalt meer als je website meer pagina’s heeft of als je meer taken aan ons uitbesteedt.

Vind je deze eerlijkheid verfrissend en wil je weten wat jouw eigen maatwerkwebsite kost? Laat wat van je horen! Dan plannen we binnenkort een kennismaking in.  

Danielle van Rijen

Danielle van Rijen

Deel dit artikel:

Blogs

We helpen je met onze energie graag een stap vooruit. Daarom vinden we het leuk om onze kennis over online ondernemen met je te delen.

Lees hieronder onze laatste bijdragen.

Voor onze websites betaal je een eenmalige prijs én sluit je een maandelijks onderhoudsplan af. Hierbij betaal je iedere maand voor het goed en veilig functioneren van je site. We leggen je uit waarom we met een onderhoudsplan werken.
Webteksten schrijven is een vak apart. Je wil natuurlijk dat jouw doelgroep zich herkent en denkt ‘ja, dat wil ik!’ Niet gek dus dat je erover nadenkt om de teksten van jouw website door een ander te laten schrijven. Maar wat kost dat eigenlijk?
Vandaag de dag is het vrij eenvoudig om een website te maken. Tenminste… zo lijkt het. Er zijn genoeg aanbieders waarmee jij als ondernemer de mogelijkheid hebt om een eigen website online te zetten. Maar wat zijn de valkuilen als je dat doet? We vertellen je graag waar je op moet letten.
Online ondernemen is leuk, maar er komt veel bij kijken. Privacy is een belangrijk thema. Als je een eigen website hebt, moet je rekening houden met twee zaken: cookies en de verwerking van persoonlijke gegevens. Door het opstellen van een goede cookieverklaring en privacyverklaring voldoe je aan de wetgeving.
Bekijk wat een copywriter volgens Danielle echt uniek maakt in de blog die zij schreef voor Frankwatching.
Om online te groeien moet je het vertrouwen winnen van je bezoekers. Zonder vertrouwen komt er geen deal. We laten je zien met welke bewezen strategie je dit voor elkaar krijgt en wat het je oplevert.
Het is de grootste digitale ergernis. Spam. Het is belangrijk dat je herkent wanneer je met spam te maken hebt. Voor je het weet heb jij je wachtwoord, pincode of andere gevoelige gegevens gedeeld. Gelukkig houdt de server 99% van alle spamberichten tegen, maar met deze tips ben je ook goed voorbereid op die ene mail die er toch nog tussendoor glipt.
WordPress heeft veel mogelijkheden. Van het maken van een website met kant-en-klare templates tot het volledig programmeren van alle onderdelen. Kies je voor een maatwerk website dan houdt je webbouwer rekening met jouw wensen. Hij maakt het je zo makkelijk mogelijk om zelf inhoud aan te passen of toe te voegen. We delen een aantal voorbeelden uit onze praktijk met je.
Je website is een soort extra werknemer voor je bedrijf. Hij helpt je aan nieuwe klanten. En net als je werknemers kan hij kuren vertonen waardoor hij niet optimaal presteert. Door je website regelmatig te onderhouden, voorkom je problemen. Ik leg je uit waarom een onderhoudscontract een fijne verzekeringspolis is.