Een website van Satdesign kost tussen de € 2.000 en € 20.000. Een flink verschil. In dit artikel lees je waarop onze prijs is gebaseerd en wat dit betekent voor jouw project.
Het verschil tussen een site van € 2.000 of € 20.000
Zowel een site van € 2.000 als € 20.000 is bij Satdesign volledig maatwerk. Dat wil zeggen: vanaf 0 opgebouwd in WordPress Elementor, zonder het gebruik van templates. Alles werkt zoals jij dat voor ogen had. Je hoeft geen concessies te doen omdat je bent gebonden aan bepaalde voorgeprogrammeerde onderdelen. Het verschil zit in de omvang van de site en het creatieve werk dat erin zit.
Een site van € 2.000
We krijgen het ontwerp, de teksten en afbeeldingen kant en klaar aangeleverd. Bijvoorbeeld omdat je eerder een vormgever inhuurde die alles voor jou heeft uitgewerkt. Je hebt Satdesign alleen nodig om de website in WordPress te bouwen.
Een site van € 20.000
Je maakt volop gebruik van onze expertise. Bijvoorbeeld omdat je geen eigen marketingafdeling hebt. Je stelt hoge eisen aan de kwaliteit van ons werk omdat je zoveel mogelijk geld wil verdienen met je website. We onderzoeken jouw doelgroep, schrijven je teksten en bouwen je site. Waar nodig werken we samen met experts uit ons netwerk. Bijvoorbeeld voor de vormgeving, fotografie en de vindbaarheid van je site. Deze kosten zijn al in het totaalbedrag opgenomen.
Factoren die de prijs beïnvloeden
Laat je een website bouwen? Dan houd je waarschijnlijk al rekening met het technische aspect. Het programmeren van de site neemt veel tijd in beslag. Maar er komt meer werk bij kijken:
- Inventariseren van jouw wensen als klant
- Onderzoeken van jouw doelgroep
- Zoekwoordenonderzoek
- Bedenken welke pagina’s de site nodig heeft
- Bepalen wat er op die pagina’s komt te staan
- Ontwerp van de site (of zelfs een complete huisstijl)
- Teksten schrijven
- Foto’s (laten) maken
- Koppelingen maken met social media of jouw eigen systemen
- Teksten en foto’s op de site plaatsen
- Website testen
- Website live zetten
- Zaken als e-mail en hosting regelen
En dat komt dus nog boven op het programmeren van de site. Je snapt dat hier veel tijd in gaat zitten. De ene site is de andere niet. Het is dus niet altijd nodig om ál deze taken uit te voeren. Stel jezelf daarom eerst de vraag: wat is het doel van de website?
Het doel moet jouw startpunt zijn
Simpel gezegd kun je zonder doel niet scoren. En geen plan van aanpak kiezen. Bepaal daarom voordat je een offerte aanvraagt wat het doel is van je website.
- Wil je trots aan jezelf en je concurrenten laten zien wat je doet?
- Wil je meer klanten?
- Wil je meer verkopen aan je bestaande klanten?
- Wil je meer sollicitaties?
- Wil je minder klagende klanten die je klantenservice bellen?
Zo zijn er nog meer voorbeelden te bedenken. Als je weet wat je doel is, kan het pad daarnaartoe worden uitgestippeld. Hierbij kunnen wij je helpen.
Voorbeeld Veel ondernemers willen meer verdienen met hun website. Een aanpak kan zijn om de site beter vindbaar te maken in Google. Het ligt dan voor de hand om te investeren in een zoekwoordenonderzoek en het (laten) schrijven van teksten die daarop aansluiten. Maar misschien krijgt je huidige website al veel bezoekers, maar kopen zij weinig. Dan is het juist slim om je te concentreren op de inhoud en het design. Hoe kan de bezoeker met woord en beeld worden gestimuleerd om meer te kopen? Â |
Wat een website je oplevert
Laten we eerlijk zijn, niemand kan jou keihard beloven wat een nieuwe website je oplevert. Wie dat wel doet is vooral bezig zijn eigen omzet veilig te stellen. Net als bij alle commerciële- en marketingactiviteiten is de uitkomst afhankelijk van veel factoren. Bijvoorbeeld van wat je concurrenten doen en hoe de economie zich ontwikkelt.
Voorbeeld Voor onze klant Hallux Podotherapie ontwikkelden wij een nieuwe website. Hun eigen freelance online marketeer hield zich bezig met de vindbaarheid van de site. Pepijn ontwikkelde een gebruiksvriendelijke site die supersnel laadt. Daniëlle schreef teksten waarin de doelgroep zich herkent en hen stimuleert in actie te komen. Na lancering van de door ons gebouwde website steeg het aantal maandelijkse afspraken gemiddeld met 61,5%.  |
Iedere actie heeft effect
Hoe meer tijd of geld je investeert in je website, hoe groter de kans is dat jij jouw doelen behaalt. Daarbij is het slim om goed te bekijken welke investering de meeste slagingskans heeft. Is jouw doelgroep heel zakelijk, houden ze van kort en krachtig en laten ze zich leiden door cijfers? Dan kun je beter investeren in een goed onderzoek waarvan je de resultaten deelt op je site, dan in een flitsend en uniek design.
Ook raden we je aan na te denken over de langere termijn. Een website is nooit ‘af’ en kan altijd beter. Door te testen leer je wat het beste werkt om de resultaten te optimaliseren. En iets als ‘vindbaarheid’ vraagt om een continue inspanning.
Kost mijn website € 2.000 of € 20.000?
In dit artikel las je waarop we de prijs van jouw website baseren. De prijsrange is groot. We kunnen ons goed voorstellen dat jij je afvraagt wat jouw nieuwe website kost. Dat is helemaal afhankelijk van jouw doel. Tijdens een kennismakingsgesprek vertellen we je hier graag meer over. We gaan uitgebreid in op jouw doelen en budget om zo het perfecte recept te vinden voor jouw nieuwe site.