Copywriting

Teksten maken het verschil. Op je website, in je nieuwsbrief of je offline communicatie. Standaard teksten zijn er al genoeg. Ze informeren de bezoeker, maar niet meer dan dat. Terwijl je met de juiste inhoud, een creatieve invalshoek en goedlopende zinnen een blijvende indruk achterlaat. Ik zorg voor ijzersterke content waarmee je van bezoekers klanten maakt. Dat doe ik ook voor websites die niet door Satdesign zijn ontwikkeld.

De kracht van een goede tekst

Teksten schrijven is als het bouwen van een huis. Je bouwt een fundament, voegt smaakvolle elementen toe en verbaast vriend en vijand met het eindresultaat. Vergeet je het fundament? Dan stort de hele boel in elkaar. Sla je de creatieve smaakmakers over? Dan maak je op niemand indruk. Een gemiste kans! Want met de juiste woorden:

  • Blijft een bezoeker langer op je website
  • Wek je vertrouwen op
  • Maak je de lezer enthousiast over jouw aanbod
  • Geef je de verkoop een impuls
  • Maak je indruk met je merk

 

Waar ik mijn energie in steek

Webteksten

Van website tot landingspagina. Maak met ijzersterke content een klant van je bezoeker.

Blogs

Verbeter de merkbeleving met een periodieke blog. Unieke content in een stijl die bij jou past.

Nieuwsbrieven

Laat regelmatig van je horen en bouw een klantrelatie op. Met e-mails die leuk zijn om te lezen.

Andere content

Van brochure tot presentatie. Van opleidingstekst tot interne communicatie. Ik geef karakter aan jouw tekst.

Mijn werkwijze

Dit kun je verwachten als je met mij samenwerkt.

Jouw doelen
Wie ben je, waar sta je voor en wat wil je bereiken? We gaan op zoek naar jouw unieke kwaliteiten.
De aanpak
We bespreken hoe we te werk gaan. Heb je eenmalig een tekst nodig of regelmatig terugkerende content? We stemmen ook af wie wat doet, welke input je zelf levert en wat Satdesign doet.
Het resultaat
Op basis van jouw doelen, het karakter van je onderneming en mijn creativiteit schrijf ik ijzersterke content. Ik lever dit aan in Word. Dat geeft je de kans feedback te geven. Zodra jij tevreden bent delen we de tekst met je doelgroep!
De kosten
Of beter: de investering. Het levert je natuurlijk heel wat op! We stemmen af wat je liever hebt. Vooraf een offerte of facturatie achteraf op basis van een urenregistratie.

Waarom teksten van Satdesign

Unieke teksten die passen bij jouw tone of voice

Steeds weer creatieve invalshoeken om je verhaal te vertellen

Met de juiste woorden zet je jouw doelgroep aan tot actie

Energieke, positieve manier van samenwerken

De kracht van samenwerken

Jij kent jouw organisatie als geen ander. Dat betekent dat jouw input belangrijk is. Jij vertelt me over jouw onderneming en ik tover die informatie om tot een tekst die indruk maakt.

Wil je liever samen aan de tekst werken? Dat kan ook. We kunnen op verschillende manieren samenwerken. Ik kan je tips geven in een schrijfworkshop, we kunnen samen brainstormen of je laat mij je teksten tegenlezen. De keuze is aan jou. 

Goed om te weten

Natuurlijk is het belangrijk dat klanten je kunnen vinden via Google. Daarom is het belangrijk dat je de juiste woorden gebruikt in je tekst. Daarnaast meet Google de kwaliteit van je tekst en baseert jouw positie in de zoekresultaten onder andere op deze factoren. Vind je het belangrijk dat je teksten zoekmachinevriendelijk (SEO-proof) zijn? Geef het door, dan houd ik daar rekening mee. Ook kan ik een zoekwoordenonderzoek uitvoeren.

Als copywriter werk ik onder de paraplu van Satdesign. Maar heb je alleen behoefte aan teksten en niet aan een nieuwe website? Geen enkel probleem. Ook dan ga ik graag voor je aan de slag. 

Korte Engelstalige teksten schrijf ik zelf, voor langere teksten roep ik de hulp in van een gediplomeerd vertaalster. 

Als copywriter helpt het enorm dat ik een brede algemene kennis heb en nieuwsgierig van aard ben. Door goed te inventariseren en zaken uit te pluizen, kan ik over de meeste onderwerpen een uitstekende tekst schrijven. Zo schreef ik bijvoorbeeld al teksten over geldzaken, afvalverwerking, BHV-cursussen, hijskranen, online marketing en interieurdesign. Ben je benieuwd of ik ook met jouw onderwerp uit de voeten kan? Neem contact met me op en ik vertel je er graag meer over. 

Op zoek naar de juiste woorden om je doelen te bereiken?

Laat mij je boodschap versterken

Dit zeggen onze klanten over de teksten van Satdesign

Onze samenwerking met Daniëlle bevalt goed. Daniëlle kan zich goed verplaatsen in de doelgroep en stelt de juiste vragen om vervolgens een scherpe en duidelijke tekst aan te leveren. Ook is Daniëlle een goede sparringspartner om samen de beste kopjes en call to actions te bedenken.

Jeroen Nieuwstad
THINK

Daniëlle schreef voor ons de webteksten van Hoogesteger. Razendsnel wist Daniëlle zich in te leven in de materie. Ze stelde kritische vragen om ons aan het denken te zetten en ging aan de slag. Alle deadlines zijn gehaald. En al snel daarna kon de website live met aansprekende teksten die de nieuwe positionering van Hoogesteger goed uitdragen.

Tinja Kamp
KR Communicatie

We zijn enorm blij met de uitstraling van onze nieuwe site! Danielle is bij ons langs geweest om uitleg te geven over het aanpassen van teksten en foto’s toevoegen op de site. Voor vragen kunnen we altijd bij Pepijn en Danielle terecht, ze helpen ons altijd snel. Wij zijn erg blij met hun service.

Esther van der Velden
Schilder Hans B.V.

Danielle is een creatieve vrouw! Wij Friezen hebben bepaalde ideeën en wij hebben ‘mannelijke’ bedrijven die je dan als vrouw zijnde ook maar moet snappen. Ik ben blij dat Danielle onze nieuwsbrieven maakt. Het komt altijd goed in de buurt van mijn verwachting. Top!

Evelien Reinsma
Sneek Recycling

Daniëlle heeft enorm goed geholpen met het aanbrengen van zowel de structuur en opbouw van de teksten. Ze heeft ook echt zicht op wat je wil (of moet!) vertellen. Haar feedback op je eigen teksten is constructief en respectvol. Ze reageert snel en heeft een goed gevoel voor het tempo van de klant, en sluit daarop aan.

Henk Folmer
Summitbook

Blogs

We helpen je met onze energie graag een stap vooruit. Daarom vinden we het leuk om onze kennis over waardevolle content met je te delen. Lees hieronder onze laatste bijdragen.

Beter goed gejat dan slecht bedacht toch? Nou, niet dus. Zelfs als er al 99 blogs over een onderwerp bestaan, dan nog wil je niet dat die van jou lijkt op die van een ander. Je wil opvallen en indruk maken. Met deze tips zorg je voor een originele blog en voorkom je plagiaat.
Ga je aan de slag met teksten schrijven voor je website of blog? Dan wil je natuurlijk wel dat iemand je teksten leest. Dat doel behaal je niet als je een suffe tekst schrijft of als niemand je pagina kan vinden. In deze blog deel ik daarom de basisbeginselen van het schrijven van SEO-teksten met je. Dit geeft jou de handvaten om content te ontwikkelen die wél indruk maakt.
Een negatieve review brengt je bloed al snel aan het koken. En al helemaal als je het gevoel hebt dat de klant onterecht zo negatief is. Maar wat doe je eraan? Verwijderen of reageren? Ik leg je uit wat beter is, zo kun jij deze situatie in jouw voordeel laten werken.