- Projectleiding, UX, CRO en marketing: Sander Pinxten
- Teksten: Daniëlle - Satdesign
- Design: Yvonne - in opdracht van Satdesign
- Technische realisatie: Pepijn – Satdesign
Nieuwe website ChiroBalance is ‘klantenmachine’
ChiroBalance wil graag meer klanten werven via haar website. Dat is gelukt. En hoé. De website die Satdesign bouwde, levert de Rotterdamse chiropractiepraktijk maandelijks drie keer zo veel klanten op. Daarmee noemt eigenaar Boràn het liefkozend een ‘klantenmachine’. Hij is blij dat hiermee drie keer zo veel mensen in aanraking komen met de helende werking van chiropractie.
Een online dreamteam
ChiroBalance heeft nog nooit van Satdesign gehoord als ze marketing-, UX- en CRO-specialist Sander Pinxten inhuren om van hun website een klantenmagneet te maken. Sander werkt een plan uit waarmee de website alles in zich heeft om beter gevonden te worden, meer bezoekers te trekken en bezoekers vaker een afspraak te laten plannen. Voor de technische realisatie en teksten klopt Sander bij Satdesign aan. “We hebben eerder al fijn samengewerkt. Satdesign heeft een goede klantgerichte instelling. Ik stel hoge eisen en mijn partners moeten dat ook hebben. Samen gaan we voor het beste eindresultaat voor de klant”, legt Sander uit.
Een ontwerp met gevoel
Er wordt nog iemand aan het dreamteam toegevoegd: vormgeefster Yvonne Vermeulen. Zij ontwerpt een overzichtelijke website die direct het goede gevoel opwekt bij de bezoeker. Eigenaar Boràn krijgt veel complimenten over de nieuwe website. “Wij zijn echt heel blij met de uitstraling. Onze klanten complimenteren ons regelmatig. Ze vinden de website overzichtelijk, duidelijk en krijgen echt het gevoel dat wij hen kunnen helpen. En dat terwijl ze ons nog nooit hebben ontmoet.”
Meer dan 1.200 zoekwoorden
Sander doet uitgebreid zoekwoordenonderzoek om zeker te weten dat de website aansluit op het zoekgedrag van de doelgroep. Het resulteert in een lijst met 1.200 zoekwoorden die Daniëlle moet verwerken in haar teksten. Een flinke uitdaging volgens Sander, want sommige pagina’s bevatten wel 180 zoekwoorden. “Dit is technisch een hele uitdagende opdracht voor een copywriter. Want ook met zoveel zoekwoorden moet een tekst goed leesbaar zijn en blijven converteren. Dat is Daniëlle heel goed gelukt.” Ook eigenaar Boràn is tevreden over het eindresultaat. “Eigenlijk praten wij als chiropractoren liever niet over pijn, maar dat is wel waar mensen naar zoeken. Daniëlle heeft een hele mooie middenweg gevonden waardoor bezoekers zich gehoord voelen en het gevoel hebben dat wij ze echt kunnen helpen.”
Technisch hoogstandje
De technische realisatie is in handen van Pepijn. Hij bouwt een technisch hoogstandje dat niet alleen gebruiksvriendelijk is, maar ook alles in huis heeft om goed te scoren in Google. Dat blijkt succesvol. Samen met de inspanningen van Sander en Daniëlle zorgt dit ervoor dat de website 30 keer zoveel bezoekers krijgt via Google. Het is niet voor niets dat eigenaar Boràn de website een ‘klantenmachine’ noemt. Hij kijkt met een positief gevoel terug op het proces. “De samenwerking was zeer prettig. Daniëlles energie is echt heel fijn. En wat Pepijn heeft gebouwd ziet er waanzinnig uit. Ik ben snel geïrriteerd als mensen hun werk niet goed doen. Maar ik kan me naar jullie toe geen enkele irritatie herinneren. Ga zo door. Jullie doen waar jullie goed in zijn.”
- Projectleiding, UX, CRO en marketing: Sander Pinxten
- Teksten: Daniëlle - Satdesign
- Design: Yvonne - in opdracht van Satdesign
- Technische realisatie: Pepijn – Satdesign