Een website die bezoekers geeft wat ze nodig hebben

Betrouwbaar. Dat is hét kenmerk van de elektrische schuifpoorten van Hexta. En dat is precies hoe Hexta overkomt op haar nieuwe website.

Hexta is actief in de terreinbeveiliging en plaatst hekwerk, camerabewaking, detectie en poorten. Als enige leverancier in Nederland mogen ze zelfs de Rolls Royce onder de elektrische schuifpoorten leveren: de Inova Secunova Prestige.

Een passende positionering

Het bedrijf werd een aantal jaar geleden vooral gezien als leverancier van hekwerk en poorten. Door uitbreiding van haar assortiment en advieskracht werd het mogelijk om een totaaloplossing te bieden. Die boodschap kwam niet voldoende over op de bestaande website. Omdat die site niet goed aangepast kon worden ging Hexta op zoek naar een ander webdesignbureau.

Open kaart spelen loont

Via een aanbeveling kwam Hexta bij Satdesign uit. Er was direct een klik. In 3 sessies heeft Daniëlle samen met Hexta een marketingplan opgesteld. We brachten de verschillende doelgroepen en hun behoeften in kaart. Daaruit ontstond het plan een Academie op te richten. Een plaats waar op een objectieve manier informatie wordt gedeeld over terreinbeveiliging. Zo kunnen klanten zich goed inlezen voordat ze een beslissing nemen.

Een inhoudelijk sterk verhaal

De Academie heeft een belangrijke plaats gekregen op de website. Samen met de experts van Hexta hebben we blogs geschreven die klanten echt helpen in hun aankoopbeslissing. Om de laatste twijfels weg te nemen delen we ook projectverslagen. Hiervoor ging Daniëlle langs bij verschillende klanten en vroeg hen naar hun ervaring met Hexta.

Het oog wil ook wat

Deze waardevolle content verdiende een mooie plaats op de website. Hexta had al een huisstijl in de vorm van een logo, lettertype en kleurgebruik. Hier gaven we extra uitstraling aan met de hulp van vormgeefster Yvonne Vermeulen. Met de foto’s van Nick Stuy gaven we Hexta een ‘gezicht’. Dit zorgt voor herkenbaarheid en vertrouwen.

Een website die meegroeit

Pepijn heeft er bij het bouwen van de website voor gezorgd dat de website met Hexta mee kan groeien. Het is makkelijk om teksten en afbeeldingen te wijzigen. En is er uitbreiding nodig? Dan is dat met een paar klikken geregeld. Dit geeft Hexta de flexibiliteit die het bedrijf nodig heeft.

Samen sterker

Hexta heeft ervoor gekozen de samenwerking met Satdesign te verlengen. Daniëlle blijft teksten schrijven voor de terreinbeveiliger zodat er regelmatig nieuwe blogs en projectverslagen bij komen. 

Ervaring Hexta

Sinds we de nieuwe website hebben merk ik dat we concretere aanvragen krijgen. Klanten geven in het contactformulier al aan welk product ze willen hebben. Omdat ze goed worden voorgelicht kunnen ze die beslissing makkelijker nemen. Dat helpt ons in het verkoopproces.

Tijdens het bouwen van de website is ons veel werk uit handen genomen. Ik heb zelden meegemaakt dat iemand ons werk en onze doelgroep zo snel snapte. En wat Daniëlle niet weet vraagt ze na. Of het nu een klant is of een collega, ze stapt overal op af. Ik kan niet anders dan blij zijn met hoe alles is gelopen.

Frank van Meenen
Voormalig-directeur Hexta
hexta Frank van Meenen