Online tekstschrijver

Online telt ieder woord. Zodra een bezoeker je website opent begint de klok te tikken. Ieder moment kan het afgelopen zijn. Wordt je pagina genadeloos weggeklikt om op zoek te gaan naar je concurrent. Als online tekstschrijver rek ik dat moment op. Zorg ik ervoor dat je bezoeker blijft hangen, enthousiast wordt en overgaat tot actie. Je verslaat de klok en verovert een plek in het hoofd én hart van je doelgroep.

Ik schrijf

Online teksten zijn anders

Je leest online anders dan op papier. Je scant koppen, komt snel tot de kern en kan een stukje infotainment wel waarderen. Daarom is online tekstschrijven een vak apart. Het vinden van de juiste combinatie van informeren, entertainen, overtuigen en vertrouwen wekken is bijna rocket science. Niet gek dus dat je daarvoor een professional inhuurt.

SEO tekstschrijver

Een SEO tekstschrijver houdt rekening met het zoekgedrag van je doelgroep. Hierdoor maak je een positieve indruk op je bezoeker. Jij geeft tenminste antwoord op zijn prangende vraag. En natuurlijk is je tekst hierdoor geoptimaliseerd voor Google. Daarom schrijf ik met liefde SEO vriendelijke teksten voor je of voer ik een zoekwoordenonderzoek uit.

Hieraan herken je mijn webteksten

  • Het enthousiasme spat er vanaf
  • De inhoud is goed te begrijpen
  • Ze zijn oprecht waardoor je betrouwbaar overkomt
  • Het karakter past bij jouw onderneming
  • Ze behalen resultaat

Wil jij online teksten die een plek veroveren in het hoofd en hart van je bezoeker?

Over mij

Ooit studeerde ik economie en was ik mateloos gefascineerd door hoe mensen beslissingen nemen. Hoe slim je ook denkt te zijn, de meeste beslissingen maak je op basis van je gevoel. En dat gevoel is beïnvloedbaar. Een lijstje voordelen hier, een aanmoediging daar en je bent overtuigd. Fascinerend toch?


Teksten die informeren

Hoe je integer omgaat met die macht leerde ik toen ik e-learnings en nieuwsbrieven schreef voor de financiële sector. Ik hielp cursisten met toegankelijke teksten zo snel mogelijk van A (huh, waar heb je het over) naar B (oh, dat zit dus zo).


Online teksten

Door corona nam mijn carrière een nieuwe wending. Niet alleen liet het me zien wat echt belangrijk is in het leven, door al het thuiswerken kreeg ik oprecht interesse in het webdesignbureau van mijn man. Ik nam ontslag en werd ondernemer. Sindsdien kan ik iedere dag mijn liefde voor psychologie, marketing, schrijven, informeren en entertainen op een creatieve manier combineren. Ik werk voor ambitieuze ondernemers, tekstbureaus en online marketingbureaus. Het is dus zeker geen verplichting om je website ook door Satdesign te laten ontwikkelen.

Ik help ondernemingen hun ambities waar te maken. Ik schrijf teksten waardoor ze zelf klant willen worden bij hun onderneming. Hoe mooi is dat?

Wil je meer weten over Satdesign of ben je benieuwd naar mijn partner in crime?

Deze online teksten schrijf ik

Webteksten

Van website tot landingspagina. Maak met ijzersterke content een klant van je bezoeker.

Blogs

Verbeter de merkbeleving met een periodieke blog. Unieke content in een stijl die bij jou past.

Nieuwsbrieven

Laat regelmatig van je horen en bouw de klantrelatie op. Met e-mails die leuk zijn om te lezen.

Iedereen kan schrijven. Jij, je collega en je buurvrouw. Succesvolle ondernemers kiezen voor een professionele tekstschrijver omdat de teksten:

  • Kort en krachtig zijn
  • Inspelen op wat je bezoeker wil horen (en dat is niet altijd hetzelfde als wat jij wil vertellen)
  • Informeren én aanzetten tot actie
  • Rekening houden met online leesgedrag
  • Je een professionele uitstraling geven

Succesvol ondernemen

Veelgestelde vragen

Kort gezegd zit het verschil in het doel van de tekst. Een tekstschrijver informeert vooral terwijl een copywriter een commercieel doel heeft. De teksten zijn daarom wat creatiever, korter en zetten aan tot actie. Zelf werk ik zowel als tekstschrijver als copywriter.

De kosten van een online tekstschrijver zijn afhankelijk van twee factoren, namelijk de uurprijs en de tijd die nodig is voor het schrijven van de tekst.

Mijn uurtarief is €85 (2022). De tijd die ik nodig heb voor jouw tekst is bijvoorbeeld afhankelijk van de hoeveelheid, het doel, je concurrentie, en de ‘moeilijkheidsgraad’ van het onderwerp. Zo kan het zomaar gebeuren dat ik met een informatieve blog van 800 woorden in 2-3 uur klaar ben, terwijl een commerciële landingspagina in een competitieve branche mij 8 uur kost.

We kunnen afspreken dat ik op uurbasis voor je werk of we spreken een vaste prijs af, dan weet je van te voren waar je aan toe bent.

Ik word op projectbasis ingehuurd door tekstbureaus en online marketingbureaus. Ook werk ik rechtstreeks voor ondernemingen. Bijvoorbeeld voor een webtekst of een maandelijkse blog. Dat doe ik voor klanten waarvoor Satdesign een website ontwikkelt, maar ook voor klanten die al tevreden zijn met hun website en alleen behoefte hebben aan teksten.

Eigenlijk over bijna alles. Ik heb een brede algemene kennis en kan goed inventariseren. Zo schreef ik bijvoorbeeld al teksten over geldzaken, afvalverwerking, BHV-cursussen, hijskranen, online marketing en interieurdesign. Ben je benieuwd of ik ook met jouw onderwerp uit de voeten kan? Neem contact met me op en ik vertel je er graag meer over. 

Dit zeggen mijn klanten

Onze samenwerking met Daniëlle bevalt goed. Daniëlle kan zich goed verplaatsen in de doelgroep en stelt de juiste vragen om vervolgens een scherpe en duidelijke tekst aan te leveren. Ook is Daniëlle een goede sparringspartner om samen de beste kopjes en call to actions te bedenken.

Jeroen Nieuwstad
THINK

Danielle is een creatieve vrouw! Wij Friezen hebben bepaalde ideeën en wij hebben ‘mannelijke’ bedrijven die je dan als vrouw zijnde ook maar moet snappen. Ik ben blij dat Danielle onze nieuwsbrieven maakt. Het komt altijd goed in de buurt van mijn verwachting. Top!

Evelien Reinsma
Sneek Recycling

Daniëlle schreef voor ons de webteksten van Hoogesteger. Razendsnel wist Daniëlle zich in te leven in de materie. Ze stelde kritische vragen om ons aan het denken te zetten en ging aan de slag. Alle deadlines zijn gehaald. En al snel daarna kon de website live met aansprekende teksten die de nieuwe positionering van Hoogesteger goed uitdragen.

Tinja Kamp
KR Communicatie

Daniëlle heeft enorm goed geholpen met het aanbrengen van zowel de structuur en opbouw van de teksten. Ze heeft ook echt zicht op wat je wil (of moet!) vertellen. Haar feedback op je eigen teksten is constructief en respectvol. Ze reageert snel en heeft een goed gevoel voor het tempo van de klant, en sluit daarop aan.

Henk Folmer
Summitbook

Let’s talk!

Wil je ook aan de slag met rake teksten? Neem de eerste stap en laat wat van je horen. 

Bel me: 076-711 03 13 
Mail me: danielle@satdesign.nl

Ik kijk ernaar uit!

Daniëlle van Rijen
Satdesign

Of laat een berichtje achter. Je hoort binnen 1 werkdag van me.

Geen zorgen, ik gebruik je gegevens alleen om je vraag te beantwoorden. 

Blogs

Regelmatig schrijf ik blogs over online ondernemen, webdesign en copywriting. Nieuwsgierig? Hieronder vind je mijn laatste blogs.

Bekijk wat een copywriter volgens Danielle echt uniek maakt in de blog die zij schreef voor Frankwatching.
Om online te groeien moet je het vertrouwen winnen van je bezoekers. Zonder vertrouwen komt er geen deal. We laten je zien met welke bewezen strategie je dit voor elkaar krijgt en wat het je oplevert.
Beter goed gejat dan slecht bedacht toch? Nou, niet dus. Zelfs als er al 99 blogs over een onderwerp bestaan, dan nog wil je niet dat die van jou lijkt op die van een ander. Je wil opvallen en indruk maken. Met deze tips zorg je voor een originele blog en voorkom je plagiaat.