Leestijd: 4 min.
Leestijd: 4 min.

5 stappen om je website te verbeteren

Een website is een belangrijk onderdeel voor je onderneming. Het is essentieel dat het up-to-date blijft om de aandacht van de bezoekers te trekken en vast te houden. Als je website er verouderd uitziet of niet goed functioneert, kan dit leiden tot een negatieve gebruikerservaring en kan het je bedrijf zelfs negatief beïnvloeden. In deze blog deel ik 5 stappen voor een effectieve “website make-over”.

1. Analyseer je huidige website

Eerst kijk je grondig naar je huidige website. Is de lay-out nog wel van deze tijd? Is de navigatie duidelijk en gebruiksvriendelijk? Klopt de inhoud nog? Of wil je misschien een ander verhaal vertellen? Maak aantekeningen van de sterke punten en de zaken die moeten worden verbeterd.

2. Bepaal je doelen

Voordat je aan de make-over begint, moet je bepalen wat je wilt bereiken met de website. Wil je meer verkeer aantrekken, je merk versterken of meer leads genereren? Zodra je je doelen hebt gedefinieerd, kun je een strategie bedenken om deze te bereiken.

3. Maak een plan

Nu je weet wat er moet worden verbeterd en wat je doelen zijn, is het tijd om een plan te maken. Maak een lijst met taken die moeten worden uitgevoerd, zoals het bijwerken van de inhoud, het toevoegen van nieuwe functies of het verbeteren van de navigatie. Zorg ervoor dat je een realistisch tijdspad en budget opstelt.

Lees ook ‘5 tips hoe je jouw website kunt optimaliseren voor een betere gebruikerservaring

4. Ontwerp en ontwikkeling

Met het plan kun je beginnen met het ontwerpen en ontwikkelen van de nieuwe website. Zorg ervoor dat het ontwerp aansluit bij je merkidentiteit en dat de navigatie intuïtief is. Werk samen met een ervaren webdesigner om ervoor te zorgen dat de website voldoet aan de nieuwste standaarden en technologieën.

5. Testen en lanceren

Voordat je de nieuwe website lanceert, moet je deze uitvoerig testen. Controleer of alle functies werken zoals bedoeld en of er geen bugs zijn. Zodra alles is getest en goedgekeurd, kun je de nieuwe website lanceren en je doelen nastreven. Wanneer de structuur is veranderd, is het belangrijk dat er “redirects” worden ingesteld. Oude pagina verwijzingen worden daarmee automatisch doorverwezen naar de nieuwe URL. Hiermee zorg je er voor dat links op andere sites en in Google toch nog gewoon blijven werken.

Heb je interesse om website aan te pakken door een professional? Wij kunnen met je meedenken en met een plan komen. Neem contact met ons op.

Foto van Pepijn van Rijen

Pepijn van Rijen

Deel dit artikel:

Blogs

We helpen je met onze energie graag een stap vooruit. Daarom vinden we het leuk om onze kennis over online ondernemen met je te delen.

Lees hieronder onze laatste bijdragen.

Online ondernemen is leuk, maar er komt veel bij kijken. Privacy is een belangrijk thema. Als je een eigen website hebt, moet je rekening houden met twee zaken: cookies en de verwerking van persoonlijke gegevens. Door het opstellen van een goede cookieverklaring en privacyverklaring voldoe je aan de wetgeving.
Het is mogelijk om je website ergens anders onder te brengen, maar hosting via Satdesign biedt een aantal belangrijke voordelen.
Satdesign is een klein bedrijf. Twee man sterk. Dat is even wennen als je gewend bent aan een groot webdesignbureau. Ik licht je daarom toe wat je kunt verwachten van onze bereikbaarheid.
Satdesign zit sinds 1 juni 2021 in het Blushuis in Breda. Graag vertel ik je in deze blog meer over dit gebouw. Waarom zitten we hier en wat zijn de voordelen om in een ‘verzamelgebouw’ onze zaken te doen?
Je website gebruikt een ‘cache’. Het kan daarom zijn dat een gemaakte wijziging niet altijd direct zichtbaar is voor de bezoeker. Er is een eenvoudige manier om de wijziging direct zichtbaar te maken voor iedereen.
Regelmatig vragen ontwerpers mij hun design om te bouwen tot een website. Standaard krijg ik daarna de vraag ‘wat moet ik hiervoor aanleveren?’. In deze blog een kijkje in de keuken. Zo zie je hoe ik werk en wat ik nodig heb om jouw ontwerp tot leven te brengen.
Een website is een belangrijk onderdeel van je online aanwezigheid en het is essentieel dat het up-to-date blijft om de aandacht van bezoekers te trekken en vast te houden.
Tegenwoordig is het hebben van een zakelijke website een essentieel onderdeel van elk bedrijf. Of je nu een klein of groot bedrijf hebt, een website kan je helpen om je klantenbestand te vergroten en je merk te versterken.
Een belangrijk aspect van webdesign is het creëren van een website die gemakkelijk te gebruiken is voor jouw bezoekers. Het optimaliseren van jouw website voor een betere gebruikerservaring kan resulteren in een hogere betrokkenheid van jouw publiek en een betere conversieratio.