Satdesign kubus
Leestijd: 3 min.
Leestijd: 3 min.

Een professionele website voor bedrijven uit de bouw

De agenda van iedere klusser, loodgieter en schilder zit tegenwoordig bomvol. En dat bijna allemaal via via want de website van de meeste bouwbedrijven is niet bepaald een klantenmagneet. Terwijl een goede site je, ook in deze tijd, veel oplevert. We bekijken waarom het juist nu interessant is om te investeren in een sterke website.

Een professionele uitstraling voor bouwbedrijven

Als jij als klusser werk aan je huis wil uitbesteden dan ken je daar vaak wel een mannetje voor. Maar voor de helft van Nederland is dit niet zo. Zij willen hun huis verven, uitbouwen of een dakkapel plaatsen en ze hebben geen idee bij wie ze hiervoor terecht kunnen. Welk bedrijf heeft de juiste ervaring en is betrouwbaar? Dus zoeken ze op Google naar de beste aannemer. De meeste websites die ze vervolgens tegenkomen zijn duidelijk verouderd en bevatten alleen een kort verhaaltje en contactgegevens.

Wat zou er gebeuren als deze potentiële klant jouw nieuwe, professionele website tegenkomt?

  • Je komt professioneel en betrouwbaar over. En voor een goede partij heeft de klant meer geld over.
  • Je kunt op de website veelgestelde klantvragen beantwoorden waardoor je intakegesprek een stuk korter kan.
  • Door de voorbeelden van eerdere projecten op je website raakt de klant geïnspireerd en kan jou veel beter vertellen wat ze precies willen.


Je ziet dat een goed doordachte website veel voordelen heeft, ook als je agenda bomvol zit. Door je te richten op je ideale klant kun je werk aannemen waar je blij van wordt en dat lekker betaalt.

Een nieuwe website kost minder tijd dan je denkt

Met een volle agenda heb je zelf waarschijnlijk weinig tijd om aan een nieuwe website te besteden. Daarom voeren we de meeste werkzaamheden zelf uit. Hoe ziet het proces eruit?

  • Tijdens een telefonisch intakegesprek bespreken we wat je verwacht van de site. Daarna maken wij een offerte.
  • Ga je akkoord met de offerte? Dan hebben we een goed gesprek waarin we kijken welke stijl website goed bij jou past. Ook stellen we je een aantal vragen over je bedrijf zodat we goede teksten kunnen schrijven.
  • Jij levert de foto’s aan en wij bouwen de website en schrijven de teksten. Natuurlijk krijg je de mogelijkheid om nog wat dingen aan te laten passen voordat we echt live gaan.

Een nieuwe website? Doe er je voordeel mee!

Een nieuwe website is een investering. Het kost je tijd en geld. Maar het levert je ook veel op. Je presenteert jezelf op een professionele manier en maakt hiermee indruk op je ideale klant. En is het in de toekomst eens wat rustiger? Dan heb je die klant die jou vindt via Google heel hard nodig om je agenda gevuld te krijgen!

Danielle van Rijen

Danielle van Rijen

Deel dit artikel:

Blogs

We helpen je met onze energie graag een stap vooruit. Daarom vinden we het leuk om onze kennis over online ondernemen met je te delen.

Lees hieronder onze laatste bijdragen.

Voor onze websites betaal je een eenmalige prijs én sluit je een maandelijks onderhoudsplan af. Hierbij betaal je iedere maand voor het goed en veilig functioneren van je site. We leggen je uit waarom we met een onderhoudsplan werken.
Webteksten schrijven is een vak apart. Je wil natuurlijk dat jouw doelgroep zich herkent en denkt ‘ja, dat wil ik!’ Niet gek dus dat je erover nadenkt om de teksten van jouw website door een ander te laten schrijven. Maar wat kost dat eigenlijk?
Vandaag de dag is het vrij eenvoudig om een website te maken. Tenminste… zo lijkt het. Er zijn genoeg aanbieders waarmee jij als ondernemer de mogelijkheid hebt om een eigen website online te zetten. Maar wat zijn de valkuilen als je dat doet? We vertellen je graag waar je op moet letten.
Online ondernemen is leuk, maar er komt veel bij kijken. Privacy is een belangrijk thema. Als je een eigen website hebt, moet je rekening houden met twee zaken: cookies en de verwerking van persoonlijke gegevens. Door het opstellen van een goede cookieverklaring en privacyverklaring voldoe je aan de wetgeving.
Bekijk wat een copywriter volgens Danielle echt uniek maakt in de blog die zij schreef voor Frankwatching.
Om online te groeien moet je het vertrouwen winnen van je bezoekers. Zonder vertrouwen komt er geen deal. We laten je zien met welke bewezen strategie je dit voor elkaar krijgt en wat het je oplevert.
Het is de grootste digitale ergernis. Spam. Het is belangrijk dat je herkent wanneer je met spam te maken hebt. Voor je het weet heb jij je wachtwoord, pincode of andere gevoelige gegevens gedeeld. Gelukkig houdt de server 99% van alle spamberichten tegen, maar met deze tips ben je ook goed voorbereid op die ene mail die er toch nog tussendoor glipt.
WordPress heeft veel mogelijkheden. Van het maken van een website met kant-en-klare templates tot het volledig programmeren van alle onderdelen. Kies je voor een maatwerk website dan houdt je webbouwer rekening met jouw wensen. Hij maakt het je zo makkelijk mogelijk om zelf inhoud aan te passen of toe te voegen. We delen een aantal voorbeelden uit onze praktijk met je.
Je website is een soort extra werknemer voor je bedrijf. Hij helpt je aan nieuwe klanten. En net als je werknemers kan hij kuren vertonen waardoor hij niet optimaal presteert. Door je website regelmatig te onderhouden, voorkom je problemen. Ik leg je uit waarom een onderhoudscontract een fijne verzekeringspolis is.