Satdesign kubus
Leestijd: 3 min.
Leestijd: 3 min.

Bij wie kun je terecht als je problemen hebt met je website?

Natuurlijk zit je niet op problemen te wachten. Je website en mail moeten gewoon lekker lopen. Maar soms gaat het mis. En wat dan? In deze blog lees je wat je dan kunt doen.

Voordat ik de bekendste problemen benoem, is het goed om te beseffen dat er meerdere partijen betrokken zijn bij het werkend houden van je website. De websiteontwikkelaar heeft de website gebouwd en de hostingpartij zorgt ervoor dat je website online te bezoeken is.

De site is niet bereikbaar

In vrijwel alle gevallen is de hostingpartij hiervoor verantwoordelijk. Bijvoorbeeld omdat de server platligt of omdat er een update is geweest en je website hier niet goed op reageert. Neem dus contact op met je hostingpartij om te zoeken naar een oplossing.

De site is erg traag

Meestal komt dit door een tekort aan beschikbare servercapaciteit. Je hostingpartij kan kijken naar een oplossing. Bijvoorbeeld het inzetten van een server met meer capaciteit.

Onderdelen op de website werken niet goed

Denk bijvoorbeeld aan een contactformulier dat niet goed aankomt of een effect dat niet meer werkt. Hiervoor neem je contact op met je websiteontwikkelaar. De ontwikkelaar onderzoekt dan wat de oorzaak is en adviseert over de beste oplossing.

Er staat een fout op de website

Als de inhoud van je website fout is (bijvoorbeeld omdat je openingstijden gewijzigd zijn), dan kun je dit vaak zelf aanpassen. Ook kun je hiervoor, tegen betaling, terecht bij de websiteontwikkelaar.

Problemen met de mail

Ook bij e-mail zijn er meerdere betrokken partijen. De hostingpartij levert de mailadressen en een ICT-er zorgt ervoor dat de mail werkt op de computers van de medewerkers. Soms is er nog een derde partij betrokken. Bijvoorbeeld als je een programma gebruikt waarmee je de mailtjes ophaalt. Denk aan Outlook, Windows Mail, Apple Mail of Thunderbird. Als je problemen met de mail ervaart kun je het beste contact opnemen met de hostingpartij. Die kan namelijk uitzoeken of het aan de hosting ligt of dat het een lokaal probleem is waarbij de ICT-er voor een oplossing moet zorgen.

De websiteontwikkelaar of de hostingpartij

Je las welke rol de websiteontwikkelaar en hostingpartij hebben bij het werkend houden van je website. Wil je het lekker overzichtelijk houden? Kies er dan voor om je website te laten hosten bij je websiteontwikkelaar. 

Danielle van Rijen

Danielle van Rijen

Deel dit artikel:

Blogs

We helpen je met onze energie graag een stap vooruit. Daarom vinden we het leuk om onze kennis over online ondernemen met je te delen.

Lees hieronder onze laatste bijdragen.

Op 15 mei 2002 werd het startschot gegeven voor Satdesign, inmiddels al weer 2 decennia geleden. Een mooi moment om terug te kijken op 20 jaar websites ontwikkelen.
Verkoop jij online producten aan consumenten, bijvoorbeeld via een webshop of social media? Grote kans dat je reviews verzamelt om je bezoekers te informeren over de kwaliteit van je producten. Vanaf 28 mei 2022 krijg je te maken met nieuwe Europese regels die moeten zorgen voor betrouwbare reviews.
Een negatieve review brengt je bloed al snel aan het koken. En al helemaal als je het gevoel hebt dat de klant onterecht zo negatief is. Maar wat doe je eraan? Verwijderen of reageren? Ik leg je uit wat beter is, zo kun jij deze situatie in jouw voordeel laten werken.
Als je begint met zakelijk bloggen dan is de inspiratie vaak ver te zoeken. Of je loopt juist over van de ideeën en weet niet waar te starten. In beide gevallen ben je op zoek naar het beste onderwerp om over te schrijven. Ik leg je uit welk onderwerp onmisbaar is als je indruk wil maken op je doelgroep.
Wie dieper in de hosting van een website duikt, komt de term DNS tegen. De letters staan voor Domain Name System, maar wat is DNS eigenlijk?
De agenda van iedere klusser, loodgieter en schilder zit tegenwoordig bomvol. En dat bijna allemaal via via want de website van de meeste bouwbedrijven is niet bepaald een klantenmagneet. Terwijl een goede site je, ook in deze tijd, veel oplevert. We bekijken waarom het juist nu interessant is om te investeren in een sterke website.
Hoe vaak gebruik jij Google om iets op te zoeken? En op welk zoekresultaat klik je dan? Waarschijnlijk kijk je niet verder dan de eerste pagina met zoekresultaten. Je snapt dus het belang van een goede positie in Google. Maar ja, dat kost wel geld. In deze blog bespreken we of het slim is geld te investeren in zoekmachineoptimalisatie.
WordPress heeft meerdere pagebuilders waarmee je mooie websites kunt ontwikkelen. Een betaalde plugin die steeds populairder wordt is Elementor. We bespreken de belangrijkste voor- en nadelen van WordPress Elementor. Klein tipje van de sluier: in onze ogen hebben we het hier over de beste pagebuilder die er is, je leest dus meer voor- dan nadelen.
Bloggen is niet meer weg te denken als marketingstrategie. Maar sommige mensen zien alleen de nadelen. Het kost tijd, ze weten niet waarover ze moeten schrijven en die ene blog die ze ooit schreven leverde niets op. Maar bloggen is juist heel waardevol voor je bedrijf. In deze blog daarom 7 redenen om wel te gaan bloggen.

Contact

Via WhatsApp:
Of via e-mail: