Satdesign kubus
Leestijd: 3 min.
Leestijd: 3 min.

Hoe je resultaat behaalt met je website

Hoeveel resultaat behaal jij met je website? Voor sommige ondernemers voelt een website als een verplicht nummer. Een website hebben hoort er nu eenmaal bij, maar digitaal klanten werven wil nog niet echt lukken. Dat is zonde! Er zijn zo veel manieren om je website voor jou te laten werken. In deze blog deel ik vier manieren waarop je indruk maakt op je bezoekers met de inhoud van je website.

Bepaal je doel

Bepaal welk doel je wilt behalen met je website. Wil je de bezoeker vooral informeren of heb je commerciële doelen? Wil je bijvoorbeeld meer producten verkopen of wil je contactgegevens verzamelen om een passende offerte uit te brengen? Als je weet welk doel je wilt behalen, is de volgende stap de inhoud (vormgeving en teksten) hierop aan te laten sluiten.

Schrijf heldere teksten

Verplaats jezelf in de positie van je bezoeker. Welke informatie heeft je bezoeker nodig? Som deze punten op en probeer ze in te delen in categorieën. Hiermee heb je een goed startpunt voor het schrijven van de teksten.

Bepaal vervolgens hoe je deze informatie wil overbrengen. Welke stijl is passend? Zakelijk, informeel of iets daartussen? Als je gaat schrijven, houd zinnen dan zo kort mogelijk en vermijd vaktaal. Door het gebruiken van tussenkopjes verbeter je de leesbaarheid van je tekst.

Besteed bij het schrijven van je teksten extra aandacht aan de eerste vijf zinnen van je site. Na het lezen van deze zinnen beslist de bezoeker of hij wel of niet blijft hangen. Daarom is het belangrijk dat deze zinnen een goed beeld geven van wat jij de bezoeker te bieden hebt!

Ga voor een sprekende huisstijl

Je huisstijl wekt een bepaald gevoel op bij de bezoeker. Door het gebruiken van je logo, lettertype en vaste kleuren, werk je aan een herkenbare stijl. Je keuzes hebben direct invloed op het beeld dat de bezoeker heeft van jouw onderneming. Word je gezien als een zakelijke, betrouwbare partij? Of ga je juist voor jong en energiek?

Het is verstandig om regelmatig stil te staan bij je huisstijl. Is je stijl nog wel van deze tijd

Personaliseer waar mogelijk

Mensen kopen van mensen. De moderne bezoeker vindt informatie over de personen achter de onderneming steeds belangrijker. Wie zijn ze, wat doen ze en waarom kan ik ze vertrouwen? Je website een persoonlijke touch meegeven doe je bijvoorbeeld door passende fotografie en het delen van achtergrondinformatie. Dit goed aanpakken kan je bezoeker net dat laatste zetje geven om voor jou te kiezen!

Haal ook meer uit je website

Een goede website is meer dan een online visitekaartje. Door aan de juiste knoppen te draaien is het een middel om je resultaten te verbeteren. Ik hoop dat bovenstaande tips je inspireren om het maximale uit je website te halen. Vind je het fijn om hier eens samen naar te kijken? Bel of mail me, ik denk graag met je mee!

Danielle van Rijen

Danielle van Rijen

Deel dit artikel:

Blogs

We helpen je met onze energie graag een stap vooruit. Daarom vinden we het leuk om onze kennis over online ondernemen met je te delen.

Lees hieronder onze laatste bijdragen.

Online ondernemen is leuk, maar er komt veel bij kijken. Privacy is een belangrijk thema. Als je een eigen website hebt, moet je rekening houden met twee zaken: cookies en de verwerking van persoonlijke gegevens. Door het opstellen van een goede cookieverklaring en privacyverklaring voldoe je aan de wetgeving.
Bekijk wat een copywriter volgens Danielle echt uniek maakt in de blog die zij schreef voor Frankwatching.
Om online te groeien moet je het vertrouwen winnen van je bezoekers. Zonder vertrouwen komt er geen deal. We laten je zien met welke bewezen strategie je dit voor elkaar krijgt en wat het je oplevert.
Het is de grootste digitale ergernis. Spam. Het is belangrijk dat je herkent wanneer je met spam te maken hebt. Voor je het weet heb jij je wachtwoord, pincode of andere gevoelige gegevens gedeeld. Gelukkig houdt de server 99% van alle spamberichten tegen, maar met deze tips ben je ook goed voorbereid op die ene mail die er toch nog tussendoor glipt.
WordPress heeft veel mogelijkheden. Van het maken van een website met kant-en-klare templates tot het volledig programmeren van alle onderdelen. Kies je voor een maatwerk website dan houdt je webbouwer rekening met jouw wensen. Hij maakt het je zo makkelijk mogelijk om zelf inhoud aan te passen of toe te voegen. We delen een aantal voorbeelden uit onze praktijk met je.
Je website is een soort extra werknemer voor je bedrijf. Hij helpt je aan nieuwe klanten. En net als je werknemers kan hij kuren vertonen waardoor hij niet optimaal presteert. Door je website regelmatig te onderhouden, voorkom je problemen. Ik leg je uit waarom een onderhoudscontract een fijne verzekeringspolis is.
Beter goed gejat dan slecht bedacht toch? Nou, niet dus. Zelfs als er al 99 blogs over een onderwerp bestaan, dan nog wil je niet dat die van jou lijkt op die van een ander. Je wil opvallen en indruk maken. Met deze tips zorg je voor een originele blog en voorkom je plagiaat.
Bezoekers haken af als je website niet snel genoeg laadt. Gelukkig zijn er voldoende mogelijkheden om je WordPress website sneller te maken. Met een cache plug-in schieten je prestaties omhoog. We bespreken de voor- en nadelen van deze technische truc.
Ga je aan de slag met teksten schrijven voor je website of blog? Dan wil je natuurlijk wel dat iemand je teksten leest. Dat doel behaal je niet als je een suffe tekst schrijft of als niemand je pagina kan vinden. In deze blog deel ik daarom de basisbeginselen van het schrijven van SEO-teksten met je. Dit geeft jou de handvaten om content te ontwikkelen die wél indruk maakt.

Contact

Via WhatsApp:
Of via e-mail: