Satdesign kubus
Leestijd: 3 min.
Leestijd: 3 min.

Hoe je resultaat behaalt met je website

Hoeveel resultaat behaal jij met je website? Voor sommige ondernemers voelt een website als een verplicht nummer. Een website hebben hoort er nu eenmaal bij, maar digitaal klanten werven wil nog niet echt lukken. Dat is zonde! Er zijn zo veel manieren om je website voor jou te laten werken. In deze blog deel ik vier manieren waarop je indruk maakt op je bezoekers met de inhoud van je website.

Bepaal je doel

Bepaal welk doel je wilt behalen met je website. Wil je de bezoeker vooral informeren of heb je commerciële doelen? Wil je bijvoorbeeld meer producten verkopen of wil je contactgegevens verzamelen om een passende offerte uit te brengen? Als je weet welk doel je wilt behalen, is de volgende stap de inhoud (vormgeving en teksten) hierop aan te laten sluiten.

Schrijf heldere teksten

Verplaats jezelf in de positie van je bezoeker. Welke informatie heeft je bezoeker nodig? Som deze punten op en probeer ze in te delen in categorieën. Hiermee heb je een goed startpunt voor het schrijven van de teksten.

Bepaal vervolgens hoe je deze informatie wil overbrengen. Welke stijl is passend? Zakelijk, informeel of iets daartussen? Als je gaat schrijven, houd zinnen dan zo kort mogelijk en vermijd vaktaal. Door het gebruiken van tussenkopjes verbeter je de leesbaarheid van je tekst.

Besteed bij het schrijven van je teksten extra aandacht aan de eerste vijf zinnen van je site. Na het lezen van deze zinnen beslist de bezoeker of hij wel of niet blijft hangen. Daarom is het belangrijk dat deze zinnen een goed beeld geven van wat jij de bezoeker te bieden hebt!

Ga voor een sprekende huisstijl

Je huisstijl wekt een bepaald gevoel op bij de bezoeker. Door het gebruiken van je logo, lettertype en vaste kleuren, werk je aan een herkenbare stijl. Je keuzes hebben direct invloed op het beeld dat de bezoeker heeft van jouw onderneming. Word je gezien als een zakelijke, betrouwbare partij? Of ga je juist voor jong en energiek?

Het is verstandig om regelmatig stil te staan bij je huisstijl. Is je stijl nog wel van deze tijd? 

Personaliseer waar mogelijk

Mensen kopen van mensen. De moderne bezoeker vindt informatie over de personen achter de onderneming steeds belangrijker. Wie zijn ze, wat doen ze en waarom kan ik ze vertrouwen? Je website een persoonlijke touch meegeven doe je bijvoorbeeld door passende fotografie en het delen van achtergrondinformatie. Dit goed aanpakken kan je bezoeker net dat laatste zetje geven om voor jou te kiezen!

Haal ook meer uit je website

Een goede website is meer dan een online visitekaartje. Door aan de juiste knoppen te draaien is het een middel om je resultaten te verbeteren. Ik hoop dat bovenstaande tips je inspireren om het maximale uit je website te halen. Vind je het fijn om hier eens samen naar te kijken? Bel of mail me, ik denk graag met je mee!

Danielle van Rijen

Danielle van Rijen

Deel dit artikel:

Blogs

We helpen je met onze energie graag een stap vooruit. Daarom vinden we het leuk om onze kennis over online ondernemen met je te delen.

Lees hieronder onze laatste bijdragen.

Op 15 mei 2002 werd het startschot gegeven voor Satdesign, inmiddels al weer 2 decennia geleden. Een mooi moment om terug te kijken op 20 jaar websites ontwikkelen.
Verkoop jij online producten aan consumenten, bijvoorbeeld via een webshop of social media? Grote kans dat je reviews verzamelt om je bezoekers te informeren over de kwaliteit van je producten. Vanaf 28 mei 2022 krijg je te maken met nieuwe Europese regels die moeten zorgen voor betrouwbare reviews.
Een negatieve review brengt je bloed al snel aan het koken. En al helemaal als je het gevoel hebt dat de klant onterecht zo negatief is. Maar wat doe je eraan? Verwijderen of reageren? Ik leg je uit wat beter is, zo kun jij deze situatie in jouw voordeel laten werken.
Als je begint met zakelijk bloggen dan is de inspiratie vaak ver te zoeken. Of je loopt juist over van de ideeën en weet niet waar te starten. In beide gevallen ben je op zoek naar het beste onderwerp om over te schrijven. Ik leg je uit welk onderwerp onmisbaar is als je indruk wil maken op je doelgroep.
Wie dieper in de hosting van een website duikt, komt de term DNS tegen. De letters staan voor Domain Name System, maar wat is DNS eigenlijk?
De agenda van iedere klusser, loodgieter en schilder zit tegenwoordig bomvol. En dat bijna allemaal via via want de website van de meeste bouwbedrijven is niet bepaald een klantenmagneet. Terwijl een goede site je, ook in deze tijd, veel oplevert. We bekijken waarom het juist nu interessant is om te investeren in een sterke website.
Hoe vaak gebruik jij Google om iets op te zoeken? En op welk zoekresultaat klik je dan? Waarschijnlijk kijk je niet verder dan de eerste pagina met zoekresultaten. Je snapt dus het belang van een goede positie in Google. Maar ja, dat kost wel geld. In deze blog bespreken we of het slim is geld te investeren in zoekmachineoptimalisatie.
WordPress heeft meerdere pagebuilders waarmee je mooie websites kunt ontwikkelen. Een betaalde plugin die steeds populairder wordt is Elementor. We bespreken de belangrijkste voor- en nadelen van WordPress Elementor. Klein tipje van de sluier: in onze ogen hebben we het hier over de beste pagebuilder die er is, je leest dus meer voor- dan nadelen.
Bloggen is niet meer weg te denken als marketingstrategie. Maar sommige mensen zien alleen de nadelen. Het kost tijd, ze weten niet waarover ze moeten schrijven en die ene blog die ze ooit schreven leverde niets op. Maar bloggen is juist heel waardevol voor je bedrijf. In deze blog daarom 7 redenen om wel te gaan bloggen.

Contact

Via WhatsApp:
Of via e-mail: