Leestijd: 3 min.
Leestijd: 3 min.

Hoe je resultaat behaalt met je website

Hoeveel resultaat behaal jij met je website? Voor sommige ondernemers voelt een website als een verplicht nummer. Een website hebben hoort er nu eenmaal bij, maar digitaal klanten werven wil nog niet echt lukken. Dat is zonde! Er zijn zo veel manieren om je website voor jou te laten werken. In deze blog deel ik vier manieren waarop je indruk maakt op je bezoekers met de inhoud van je website.

Bepaal je doel

Bepaal welk doel je wilt behalen met je website. Wil je de bezoeker vooral informeren of heb je commerciële doelen? Wil je bijvoorbeeld meer producten verkopen of wil je contactgegevens verzamelen om een passende offerte uit te brengen? Als je weet welk doel je wilt behalen, is de volgende stap de inhoud (vormgeving en teksten) hierop aan te laten sluiten.

Schrijf heldere teksten

Verplaats jezelf in de positie van je bezoeker. Welke informatie heeft je bezoeker nodig? Som deze punten op en probeer ze in te delen in categorieën. Hiermee heb je een goed startpunt voor het schrijven van de teksten.

Bepaal vervolgens hoe je deze informatie wil overbrengen. Welke stijl is passend? Zakelijk, informeel of iets daartussen? Als je gaat schrijven, houd zinnen dan zo kort mogelijk en vermijd vaktaal. Door het gebruiken van tussenkopjes verbeter je de leesbaarheid van je tekst.

Besteed bij het schrijven van je teksten extra aandacht aan de eerste vijf zinnen van je site. Na het lezen van deze zinnen beslist de bezoeker of hij wel of niet blijft hangen. Daarom is het belangrijk dat deze zinnen een goed beeld geven van wat jij de bezoeker te bieden hebt!

Ga voor een sprekende huisstijl

Je huisstijl wekt een bepaald gevoel op bij de bezoeker. Door het gebruiken van je logo, lettertype en vaste kleuren, werk je aan een herkenbare stijl. Je keuzes hebben direct invloed op het beeld dat de bezoeker heeft van jouw onderneming. Word je gezien als een zakelijke, betrouwbare partij? Of ga je juist voor jong en energiek?

Het is verstandig om regelmatig stil te staan bij je huisstijl. Is je stijl nog wel van deze tijd

Personaliseer waar mogelijk

Mensen kopen van mensen. De moderne bezoeker vindt informatie over de personen achter de onderneming steeds belangrijker. Wie zijn ze, wat doen ze en waarom kan ik ze vertrouwen? Je website een persoonlijke touch meegeven doe je bijvoorbeeld door passende fotografie en het delen van achtergrondinformatie. Dit goed aanpakken kan je bezoeker net dat laatste zetje geven om voor jou te kiezen!

Haal ook meer uit je website

Een goede website is meer dan een online visitekaartje. Door aan de juiste knoppen te draaien is het een middel om je resultaten te verbeteren. Ik hoop dat bovenstaande tips je inspireren om het maximale uit je website te halen. Vind je het fijn om hier eens samen naar te kijken? Bel of mail me, ik denk graag met je mee!

Picture of Danielle van Rijen

Danielle van Rijen

Deel dit artikel:

Blogs

We helpen je met onze energie graag een stap vooruit. Daarom vinden we het leuk om onze kennis over online ondernemen met je te delen.

Lees hieronder onze laatste bijdragen.

Het is mogelijk om je website ergens anders onder te brengen, maar hosting via Satdesign biedt een aantal belangrijke voordelen.
Satdesign is een klein bedrijf. Twee man sterk. Dat is even wennen als je gewend bent aan een groot webdesignbureau. Ik licht je daarom toe wat je kunt verwachten van onze bereikbaarheid.
Satdesign zit sinds 1 juni 2021 in het Blushuis in Breda. Graag vertel ik je in deze blog meer over dit gebouw. Waarom zitten we hier en wat zijn de voordelen om in een ‘verzamelgebouw’ onze zaken te doen?
Je website gebruikt een ‘cache’. Het kan daarom zijn dat een gemaakte wijziging niet altijd direct zichtbaar is voor de bezoeker. Er is een eenvoudige manier om de wijziging direct zichtbaar te maken voor iedereen.
Regelmatig vragen ontwerpers mij hun design om te bouwen tot een website. Standaard krijg ik daarna de vraag ‘wat moet ik hiervoor aanleveren?’. In deze blog een kijkje in de keuken. Zo zie je hoe ik werk en wat ik nodig heb om jouw ontwerp tot leven te brengen.
Een website is een belangrijk onderdeel van je online aanwezigheid en het is essentieel dat het up-to-date blijft om de aandacht van bezoekers te trekken en vast te houden.
Tegenwoordig is het hebben van een zakelijke website een essentieel onderdeel van elk bedrijf. Of je nu een klein of groot bedrijf hebt, een website kan je helpen om je klantenbestand te vergroten en je merk te versterken.
Een belangrijk aspect van webdesign is het creëren van een website die gemakkelijk te gebruiken is voor jouw bezoekers. Het optimaliseren van jouw website voor een betere gebruikerservaring kan resulteren in een hogere betrokkenheid van jouw publiek en een betere conversieratio.
Voor onze websites betaal je een eenmalige prijs én sluit je een maandelijks onderhoudsplan af. Hierbij betaal je iedere maand voor het goed en veilig functioneren van je site. We leggen je uit waarom we met een onderhoudsplan werken.