Hoeveel resultaat behaal jij met je website? Voor sommige ondernemers voelt een website als een verplicht nummer. Een website hebben hoort er nu eenmaal bij, maar digitaal klanten werven wil nog niet echt lukken. Dat is zonde! Er zijn zo veel manieren om je website voor jou te laten werken. In deze blog deel ik vier manieren waarop je indruk maakt op je bezoekers met de inhoud van je website.
Bepaal je doel
Bepaal welk doel je wilt behalen met je website. Wil je de bezoeker vooral informeren of heb je commerciële doelen? Wil je bijvoorbeeld meer producten verkopen of wil je contactgegevens verzamelen om een passende offerte uit te brengen? Als je weet welk doel je wilt behalen, is de volgende stap de inhoud (vormgeving en teksten) hierop aan te laten sluiten.
Schrijf heldere teksten
Verplaats jezelf in de positie van je bezoeker. Welke informatie heeft je bezoeker nodig? Som deze punten op en probeer ze in te delen in categorieën. Hiermee heb je een goed startpunt voor het schrijven van de teksten.
Bepaal vervolgens hoe je deze informatie wil overbrengen. Welke stijl is passend? Zakelijk, informeel of iets daartussen? Als je gaat schrijven, houd zinnen dan zo kort mogelijk en vermijd vaktaal. Door het gebruiken van tussenkopjes verbeter je de leesbaarheid van je tekst.
Besteed bij het schrijven van je teksten extra aandacht aan de eerste vijf zinnen van je site. Na het lezen van deze zinnen beslist de bezoeker of hij wel of niet blijft hangen. Daarom is het belangrijk dat deze zinnen een goed beeld geven van wat jij de bezoeker te bieden hebt!
Ga voor een sprekende huisstijl
Je huisstijl wekt een bepaald gevoel op bij de bezoeker. Door het gebruiken van je logo, lettertype en vaste kleuren, werk je aan een herkenbare stijl. Je keuzes hebben direct invloed op het beeld dat de bezoeker heeft van jouw onderneming. Word je gezien als een zakelijke, betrouwbare partij? Of ga je juist voor jong en energiek?
Het is verstandig om regelmatig stil te staan bij je huisstijl. Is je stijl nog wel van deze tijd?
Personaliseer waar mogelijk
Mensen kopen van mensen. De moderne bezoeker vindt informatie over de personen achter de onderneming steeds belangrijker. Wie zijn ze, wat doen ze en waarom kan ik ze vertrouwen? Je website een persoonlijke touch meegeven doe je bijvoorbeeld door passende fotografie en het delen van achtergrondinformatie. Dit goed aanpakken kan je bezoeker net dat laatste zetje geven om voor jou te kiezen!
Haal ook meer uit je website
Een goede website is meer dan een online visitekaartje. Door aan de juiste knoppen te draaien is het een middel om je resultaten te verbeteren. Ik hoop dat bovenstaande tips je inspireren om het maximale uit je website te halen. Vind je het fijn om hier eens samen naar te kijken? Bel of mail me, ik denk graag met je mee!