Satdesign kubus
Leestijd: 3 min.
Leestijd: 3 min.

Verleid je websitebezoeker binnen vijf seconden

Help, nu moet het gebeuren! Ik heb drie zinnen de tijd om jou te overtuigen deze blog te lezen. Zodat ook jij aan de slag kunt met het (laten) schrijven van ijzersterke teksten voor je website.

En, is het gelukt? Ben je nog steeds aan het lezen? Super! Dan kan ik je uitleggen dat een gemiddelde bezoeker binnen vijf seconden beslist of hij verder leest of verder surft. Dat betekent dat je ongeveer drie zinnen hebt om de bezoeker te overtuigen te blijven hangen. En dat is niet veel, spreek ik uit ervaring.

Lok de klant

Het eerste online contactmoment met je klant is vaak het Google zoekresultaat.

Zowel de blauwe meta titel als de zwarte meta omschrijving kun je zelf instellen. Vul je niets in? Dan maakt Google zelf een samenvatting van je pagina. Een gemiste kans! Een goede meta omschrijving sluit aan op de zoekopdracht, maakt duidelijk wat je levert en nodigt uit je website te bezoeken. Je wilt natuurlijk dat de klant kiest voor jouw site en niet voor een van de andere zoekresultaten. Zorg er dus altijd voor dat je deze omschrijvingen invult.

Behoud de klant

Vervolgens heb je een paar seconden de tijd om een goede indruk te maken op de klant zodat hij verder leest op je website. Plaats de eerste tekst daarom op je openingsscherm. Scrollen kost tijd en zorgt voor afhakers. In maximaal drie zinnen geef je de klant een indruk van jouw onderneming.

Maak indruk

Maar wat zet je dan in die eerste paar zinnen? Het percentage klanten dat blijft hangen neemt sterk toe als je het ‘probleem’ van de klant benoemt en daarbij aangeeft welke oplossing jij biedt. De klant voelt zich gehoord en krijgt interesse in jouw aanbod. Vind je het lastig om een probleem te benoemen? Zorg er dan in ieder geval voor dat de klant snapt waarom hij bij jou moet zijn.

Zelf aan de slag

Wil je zelf aan de slag met de teksten van je website? Interessante leestips zijn:

Professionele teksten

Soms is het fijner om een ander aan je teksten te laten werken. Bijvoorbeeld omdat de tijd ontbreekt of omdat je andere kwaliteiten hebt. Ik ga graag voor je aan de slag. Neem vrijblijvend contact op met Satdesign om de mogelijkheden te bespreken.

Danielle van Rijen

Danielle van Rijen

Deel dit artikel:

Blogs

We helpen je met onze energie graag een stap vooruit. Daarom vinden we het leuk om onze kennis over online ondernemen met je te delen.

Lees hieronder onze laatste bijdragen.

Het is mogelijk om je website ergens anders onder te brengen, maar hosting via Satdesign biedt een aantal belangrijke voordelen.
Satdesign is een klein bedrijf. Twee man sterk. Dat is even wennen als je gewend bent aan een groot webdesignbureau. Ik licht je daarom toe wat je kunt verwachten van onze bereikbaarheid.
Satdesign zit sinds 1 juni 2021 in het Blushuis in Breda. Graag vertel ik je in deze blog meer over dit gebouw. Waarom zitten we hier en wat zijn de voordelen om in een ‘verzamelgebouw’ onze zaken te doen?
Je website gebruikt een ‘cache’. Het kan daarom zijn dat een gemaakte wijziging niet altijd direct zichtbaar is voor de bezoeker. Er is een eenvoudige manier om de wijziging direct zichtbaar te maken voor iedereen.
Regelmatig vragen ontwerpers mij hun design om te bouwen tot een website. Standaard krijg ik daarna de vraag ‘wat moet ik hiervoor aanleveren?’. In deze blog een kijkje in de keuken. Zo zie je hoe ik werk en wat ik nodig heb om jouw ontwerp tot leven te brengen.
Een website is een belangrijk onderdeel van je online aanwezigheid en het is essentieel dat het up-to-date blijft om de aandacht van bezoekers te trekken en vast te houden.
Tegenwoordig is het hebben van een zakelijke website een essentieel onderdeel van elk bedrijf. Of je nu een klein of groot bedrijf hebt, een website kan je helpen om je klantenbestand te vergroten en je merk te versterken.
Een belangrijk aspect van webdesign is het creëren van een website die gemakkelijk te gebruiken is voor jouw bezoekers. Het optimaliseren van jouw website voor een betere gebruikerservaring kan resulteren in een hogere betrokkenheid van jouw publiek en een betere conversieratio.
Voor onze websites betaal je een eenmalige prijs én sluit je een maandelijks onderhoudsplan af. Hierbij betaal je iedere maand voor het goed en veilig functioneren van je site. We leggen je uit waarom we met een onderhoudsplan werken.