Satdesign kubus
Leestijd: 3 min.
Leestijd: 3 min.

Verleid je websitebezoeker binnen vijf seconden

Help, nu moet het gebeuren! Ik heb drie zinnen de tijd om jou te overtuigen deze blog te lezen. Zodat ook jij aan de slag kunt met het (laten) schrijven van ijzersterke teksten voor je website.

En, is het gelukt? Ben je nog steeds aan het lezen? Super! Dan kan ik je uitleggen dat een gemiddelde bezoeker binnen vijf seconden beslist of hij verder leest of verder surft. Dat betekent dat je ongeveer drie zinnen hebt om de bezoeker te overtuigen te blijven hangen. En dat is niet veel, spreek ik uit ervaring.

Lok de klant

Het eerste online contactmoment met je klant is vaak het Google zoekresultaat.

Zowel de blauwe meta titel als de zwarte meta omschrijving kun je zelf instellen. Vul je niets in? Dan maakt Google zelf een samenvatting van je pagina. Een gemiste kans! Een goede meta omschrijving sluit aan op de zoekopdracht, maakt duidelijk wat je levert en nodigt uit je website te bezoeken. Je wilt natuurlijk dat de klant kiest voor jouw site en niet voor een van de andere zoekresultaten. Zorg er dus altijd voor dat je deze omschrijvingen invult.

Behoud de klant

Vervolgens heb je een paar seconden de tijd om een goede indruk te maken op de klant zodat hij verder leest op je website. Plaats de eerste tekst daarom op je openingsscherm. Scrollen kost tijd en zorgt voor afhakers. In maximaal drie zinnen geef je de klant een indruk van jouw onderneming.

Maak indruk

Maar wat zet je dan in die eerste paar zinnen? Het percentage klanten dat blijft hangen neemt sterk toe als je het ‘probleem’ van de klant benoemt en daarbij aangeeft welke oplossing jij biedt. De klant voelt zich gehoord en krijgt interesse in jouw aanbod. Vind je het lastig om een probleem te benoemen? Zorg er dan in ieder geval voor dat de klant snapt waarom hij bij jou moet zijn.

Zelf aan de slag

Wil je zelf aan de slag met de teksten van je website? Interessante leestips zijn:

Professionele teksten

Soms is het fijner om een ander aan je teksten te laten werken. Bijvoorbeeld omdat de tijd ontbreekt of omdat je andere kwaliteiten hebt. Ik ga graag voor je aan de slag. Neem vrijblijvend contact op met Satdesign om de mogelijkheden te bespreken.

Danielle van Rijen

Danielle van Rijen

Deel dit artikel:

Blogs

We helpen je met onze energie graag een stap vooruit. Daarom vinden we het leuk om onze kennis over online ondernemen met je te delen.

Lees hieronder onze laatste bijdragen.

Online ondernemen is leuk, maar er komt veel bij kijken. Privacy is een belangrijk thema. Als je een eigen website hebt, moet je rekening houden met twee zaken: cookies en de verwerking van persoonlijke gegevens. Door het opstellen van een goede cookieverklaring en privacyverklaring voldoe je aan de wetgeving.
Bekijk wat een copywriter volgens Danielle echt uniek maakt in de blog die zij schreef voor Frankwatching.
Om online te groeien moet je het vertrouwen winnen van je bezoekers. Zonder vertrouwen komt er geen deal. We laten je zien met welke bewezen strategie je dit voor elkaar krijgt en wat het je oplevert.
Het is de grootste digitale ergernis. Spam. Het is belangrijk dat je herkent wanneer je met spam te maken hebt. Voor je het weet heb jij je wachtwoord, pincode of andere gevoelige gegevens gedeeld. Gelukkig houdt de server 99% van alle spamberichten tegen, maar met deze tips ben je ook goed voorbereid op die ene mail die er toch nog tussendoor glipt.
WordPress heeft veel mogelijkheden. Van het maken van een website met kant-en-klare templates tot het volledig programmeren van alle onderdelen. Kies je voor een maatwerk website dan houdt je webbouwer rekening met jouw wensen. Hij maakt het je zo makkelijk mogelijk om zelf inhoud aan te passen of toe te voegen. We delen een aantal voorbeelden uit onze praktijk met je.
Je website is een soort extra werknemer voor je bedrijf. Hij helpt je aan nieuwe klanten. En net als je werknemers kan hij kuren vertonen waardoor hij niet optimaal presteert. Door je website regelmatig te onderhouden, voorkom je problemen. Ik leg je uit waarom een onderhoudscontract een fijne verzekeringspolis is.
Beter goed gejat dan slecht bedacht toch? Nou, niet dus. Zelfs als er al 99 blogs over een onderwerp bestaan, dan nog wil je niet dat die van jou lijkt op die van een ander. Je wil opvallen en indruk maken. Met deze tips zorg je voor een originele blog en voorkom je plagiaat.
Bezoekers haken af als je website niet snel genoeg laadt. Gelukkig zijn er voldoende mogelijkheden om je WordPress website sneller te maken. Met een cache plug-in schieten je prestaties omhoog. We bespreken de voor- en nadelen van deze technische truc.
Ga je aan de slag met teksten schrijven voor je website of blog? Dan wil je natuurlijk wel dat iemand je teksten leest. Dat doel behaal je niet als je een suffe tekst schrijft of als niemand je pagina kan vinden. In deze blog deel ik daarom de basisbeginselen van het schrijven van SEO-teksten met je. Dit geeft jou de handvaten om content te ontwikkelen die wél indruk maakt.

Contact

Via WhatsApp:
Of via e-mail: