Satdesign kubus
Leestijd: 3 min.
Leestijd: 3 min.

Verleid je websitebezoeker binnen vijf seconden

Help, nu moet het gebeuren! Ik heb drie zinnen de tijd om jou te overtuigen deze blog te lezen. Zodat ook jij aan de slag kunt met het (laten) schrijven van ijzersterke teksten voor je website.

En, is het gelukt? Ben je nog steeds aan het lezen? Super! Dan kan ik je uitleggen dat een gemiddelde bezoeker binnen vijf seconden beslist of hij verder leest of verder surft. Dat betekent dat je ongeveer drie zinnen hebt om de bezoeker te overtuigen te blijven hangen. En dat is niet veel, spreek ik uit ervaring.

Lok de klant

Het eerste online contactmoment met je klant is vaak het Google zoekresultaat.

Zowel de blauwe meta titel als de zwarte meta omschrijving kun je zelf instellen. Vul je niets in? Dan maakt Google zelf een samenvatting van je pagina. Een gemiste kans! Een goede meta omschrijving sluit aan op de zoekopdracht, maakt duidelijk wat je levert en nodigt uit je website te bezoeken. Je wilt natuurlijk dat de klant kiest voor jouw site en niet voor een van de andere zoekresultaten. Zorg er dus altijd voor dat je deze omschrijvingen invult.

Behoud de klant

Vervolgens heb je een paar seconden de tijd om een goede indruk te maken op de klant zodat hij verder leest op je website. Plaats de eerste tekst daarom op je openingsscherm. Scrollen kost tijd en zorgt voor afhakers. In maximaal drie zinnen geef je de klant een indruk van jouw onderneming.

Maak indruk

Maar wat zet je dan in die eerste paar zinnen? Het percentage klanten dat blijft hangen neemt sterk toe als je het ‘probleem’ van de klant benoemt en daarbij aangeeft welke oplossing jij biedt. De klant voelt zich gehoord en krijgt interesse in jouw aanbod. Vind je het lastig om een probleem te benoemen? Zorg er dan in ieder geval voor dat de klant snapt waarom hij bij jou moet zijn.

Zelf aan de slag

Wil je zelf aan de slag met de teksten van je website? Interessante leestips zijn:

  • ‘Maak ze gek’ van Aartjan van Erkel
  • ‘Online invloed’ van Bas Wouters en Joris Groen
  • ‘Creatief schrijven voor copywriters’ van Roy Ishak

Professionele teksten

Soms is het fijner om een ander aan je teksten te laten werken. Bijvoorbeeld omdat de tijd ontbreekt of omdat je andere kwaliteiten hebt. Ik ga graag voor je aan de slag. Neem vrijblijvend contact op met Satdesign om de mogelijkheden te bespreken.

Danielle van Rijen

Danielle van Rijen

Deel dit artikel:

Blogs

We helpen je met onze energie graag een stap vooruit. Daarom vinden we het leuk om onze kennis over online ondernemen met je te delen.

Lees hieronder onze laatste bijdragen.

Op 15 mei 2002 werd het startschot gegeven voor Satdesign, inmiddels al weer 2 decennia geleden. Een mooi moment om terug te kijken op 20 jaar websites ontwikkelen.
Verkoop jij online producten aan consumenten, bijvoorbeeld via een webshop of social media? Grote kans dat je reviews verzamelt om je bezoekers te informeren over de kwaliteit van je producten. Vanaf 28 mei 2022 krijg je te maken met nieuwe Europese regels die moeten zorgen voor betrouwbare reviews.
Een negatieve review brengt je bloed al snel aan het koken. En al helemaal als je het gevoel hebt dat de klant onterecht zo negatief is. Maar wat doe je eraan? Verwijderen of reageren? Ik leg je uit wat beter is, zo kun jij deze situatie in jouw voordeel laten werken.
Als je begint met zakelijk bloggen dan is de inspiratie vaak ver te zoeken. Of je loopt juist over van de ideeën en weet niet waar te starten. In beide gevallen ben je op zoek naar het beste onderwerp om over te schrijven. Ik leg je uit welk onderwerp onmisbaar is als je indruk wil maken op je doelgroep.
Wie dieper in de hosting van een website duikt, komt de term DNS tegen. De letters staan voor Domain Name System, maar wat is DNS eigenlijk?
De agenda van iedere klusser, loodgieter en schilder zit tegenwoordig bomvol. En dat bijna allemaal via via want de website van de meeste bouwbedrijven is niet bepaald een klantenmagneet. Terwijl een goede site je, ook in deze tijd, veel oplevert. We bekijken waarom het juist nu interessant is om te investeren in een sterke website.
Hoe vaak gebruik jij Google om iets op te zoeken? En op welk zoekresultaat klik je dan? Waarschijnlijk kijk je niet verder dan de eerste pagina met zoekresultaten. Je snapt dus het belang van een goede positie in Google. Maar ja, dat kost wel geld. In deze blog bespreken we of het slim is geld te investeren in zoekmachineoptimalisatie.
WordPress heeft meerdere pagebuilders waarmee je mooie websites kunt ontwikkelen. Een betaalde plugin die steeds populairder wordt is Elementor. We bespreken de belangrijkste voor- en nadelen van WordPress Elementor. Klein tipje van de sluier: in onze ogen hebben we het hier over de beste pagebuilder die er is, je leest dus meer voor- dan nadelen.
Bloggen is niet meer weg te denken als marketingstrategie. Maar sommige mensen zien alleen de nadelen. Het kost tijd, ze weten niet waarover ze moeten schrijven en die ene blog die ze ooit schreven leverde niets op. Maar bloggen is juist heel waardevol voor je bedrijf. In deze blog daarom 7 redenen om wel te gaan bloggen.

Contact

Via WhatsApp:
Of via e-mail: