Satdesign kubus
Ondernemers vertellen over hun bedrijf
Leestijd: 7 min.
Leestijd: 7 min.

Win het vertrouwen van je klant met je ‘Over ons’ pagina

De ‘Over ons’ pagina is voor mkb-bedrijven één van de meest bezochte pagina’s. Mensen kopen nu eenmaal van mensen en willen graag weten met wie ze zakendoen. Met een goede ‘Over ons’ pagina win je het vertrouwen van je bezoeker. En dat vertrouwen zorgt ervoor dat de websitebezoeker klant wil worden. Wie wil dat nou niet?

Welke informatie staat op een ‘Over ons’ pagina?

Ken je die pagina’s die beginnen met ‘Ons betrouwbare bedrijf bestaat al 20 jaar en is ooit gestart door Pietje Puk omdat hij graag…’ Zeg eens eerlijk: word jij daar zelf enthousiast van als je dit leest?

Nee?

Laten we dan kijken naar hoe je dit beter aan kunt pakken!

De ‘Over ons’ pagina gaat niet over wat jij wil vertellen, maar over wat de klant wil horen. Voordat je begint te schrijven moet je dus onderzoeken wat dat is. Ga hierover eens in gesprek met bestaande klanten. Vraag ze:

  • met welk probleem ze bij jou kwamen;
  • waarom ze twijfelden om met jou zaken te doen;
  • hoe jouw product / dienst voor een oplossing zorgde en;
  • wat ze zo kenmerkend vinden aan jouw onderneming.

Het antwoord op deze vragen geeft een goed beeld van welke informatie de klant wil horen (en is trouwens ook prima input voor een review). De ‘Over ons’ pagina is de beste plaats om alle twijfels weg te nemen.

Ook staat er op de ‘Over ons’ pagina feitelijke informatie, verhuld in een aantrekkelijk jasje. Veel klanten willen bijvoorbeeld weten hoe groot je bedrijf is, wie je klanten zijn, welke normen en waarden belangrijk zijn voor jullie en wat jullie zo bijzonder maakt.

Ondernemers vertellen over hun bedrijf

Denk na voor de klant

Het is essentieel dat je dit allemaal beschrijft vanuit het perspectief van de klant. Dus zeg niet ‘wij hebben klanten in heel diverse sectoren’ om de klant zelf de conclusie te laten trekken of je hem wel of niet van dienst kunt zijn. Zeg in plaats daarvan ‘onze klanten komen uit sector A, B en C. Omdat we actief zijn in deze sectoren weten we met welke uitdagingen onze klanten te maken hebben en kunnen we ze assisteren door….

De kracht van reviews

Woorden als betrouwbaar, vriendelijk, deskundig en professioneel komen vaak voor op de ‘Over ons’ pagina. Zo vaak zelfs, dat de bezoeker ze niet meer gelooft. Jij kunt dit wel van jezelf zeggen, maar wie zegt dat dit echt zo is? Spreek daarom met de woorden van je klanten. Door reviews op de ‘Over ons’ pagina te plaatsen, geef je een goede indruk van je onderneming. En hoe gedetailleerder de review is, hoe meer de bezoeker jou vertrouwt.

Vertel joúw verhaal

Waarschijnlijk zijn er meer bedrijven die bieden wat jij biedt. Maar toch hoop je dat de klant juist voor jou kiest. Die keuze wordt vaak op gevoel gemaakt en niet op harde cijfers. Zorg er dan ook voor dat de klant zich verbonden voelt met jouw bedrijf. Dit doe je bijvoorbeeld door het verhaal van jouw onderneming te delen. Ik bedoel jouw missie, jouw droom en de reden waarom jouw onderneming iets toevoegt aan het leven van de klant.

Ondernemers vertellen over hun bedrijf

Voorbeeld van een sterke ‘Over ons’ tekst

Een boekhouder kan op de ‘Over ons’ pagina schrijven: ‘Wij zijn boekhouder X en we leveren het meest uitgebreide boekhoudpakket dat op de markt verkrijgbaar is’.

Maar stel je nu eens voor dat hij schrijft: ‘Wij geloven dat een ondernemer is gemaakt om te ondernemen. Om iedere dag met enthousiasme zijn product of dienst met de wereld te delen. Om te innoveren, te pionieren en kwaliteit te leveren. Je zit niet te wachten op het overtikken van talloze facturen. Nee, je boekhouding moet ten dienste staan van jou! Zodat jij in één oogopslag weet hoe je ervoor staat en aan welke knoppen je moet draaien om verder te groeien. Daarom leveren wij een digitaal boekhoudpakket met uitgebreide mogelijkheden, van het uploaden van foto’s van bonnetjes via de app tot een gepersonaliseerd dashboard met een terugblik én een toekomstvoorspelling. Zodat jij kunt doen waar je goed in bent: ondernemen!

De tekst benoemt het pijnpunt van de ondernemer, laat zien wat de drijfveren zijn van de boekhouder én benoemt hoe de dienstverlening van de boekhouder de ondernemer helpt. Daar word je enthousiast van toch?

Schrijfwijzer

Op de ‘Over ons’ pagina spreek je in de wij-vorm. Of als je alleen bent: in de ik-vorm. Je praat immers over jezelf. Doe jezelf niet groter of kleiner voor dan je bent. Je trekt je ideale klant alleen aan als je 100% jezelf bent. De ene klant houdt nu eenmaal meer van een groot bedrijf en de ander juist van een zelfstandige. Alles heeft voor- en nadelen, zorg er dan ook voor dat je die benoemt. Een klein bedrijf is bijvoorbeeld heel persoonlijk, terwijl een groot bedrijf meerdere specialismen in huis kan hebben.

Houd op de ‘Over ons’ pagina dezelfde schrijfstijl aan als op de rest van de website. Dat wil zeggen: ben je heel formeel op de andere pagina’s, doe dit dan ook hier. Een eenduidig beeld komt betrouwbaar over.

En verder geldt natuurlijk dat je de algemene schrijftips aanhoudt die belangrijk zijn voor iedere online tekst. Je begint dus met de belangrijkste informatie, gebruikt tussenkopjes om de tekst beter leesbaar te maken en sluit af met een duidelijke call-to-action zodat de klant weet wat nu van hem wordt verwacht. Bijvoorbeeld het aanvragen van een offerte of het bekijken van je productaanbod.

Ondernemers vertellen over hun bedrijf

Hoe je echt het vertrouwen van je bezoeker wint

Je ‘Over ons’ pagina is de beste plaats om het vertrouwen van je bezoeker te winnen. Ga er eens goed voor zitten en stel jezelf na het schrijven de volgende vragen:

  • Vindt de bezoeker de informatie waar hij naar op zoek is?
  • Is de tekst geschreven vanuit het oogpunt van de klant?
  • Is de tekst makkelijk leesbaar en zijn er tussenkopjes gebruikt?
  • Past de stijl goed bij wat wij uit willen stralen?
  • Heeft de tekst karakter en wordt de klant hier enthousiast van?

Alle vragen met ja beantwoord? Mooi! Test of je tekst net zo goed is als je zelf denkt en laat hem tegenlezen door een collega of klant. Daarna ben je klaar om hem te delen met de wereld!

Soms is het lastig om een goede ‘Over ons’ pagina te schrijven. Bijvoorbeeld omdat je niet zo’n schrijver bent of omdat je het lastig vindt je bedrijf te bekijken vanuit de ogen van een klant. Geen paniek! Er zijn weinig dingen die ik leuker vind dan een goede ‘Over ons’ pagina te schrijven. Neem contact met me op om de mogelijkheden te bespreken.

Danielle van Rijen

Danielle van Rijen

Deel dit artikel:

Blogs

We helpen je met onze energie graag een stap vooruit. Daarom vinden we het leuk om onze kennis over online ondernemen met je te delen.

Lees hieronder onze laatste bijdragen.

Op 15 mei 2002 werd het startschot gegeven voor Satdesign, inmiddels al weer 2 decennia geleden. Een mooi moment om terug te kijken op 20 jaar websites ontwikkelen.
Verkoop jij online producten aan consumenten, bijvoorbeeld via een webshop of social media? Grote kans dat je reviews verzamelt om je bezoekers te informeren over de kwaliteit van je producten. Vanaf 28 mei 2022 krijg je te maken met nieuwe Europese regels die moeten zorgen voor betrouwbare reviews.
Een negatieve review brengt je bloed al snel aan het koken. En al helemaal als je het gevoel hebt dat de klant onterecht zo negatief is. Maar wat doe je eraan? Verwijderen of reageren? Ik leg je uit wat beter is, zo kun jij deze situatie in jouw voordeel laten werken.
Als je begint met zakelijk bloggen dan is de inspiratie vaak ver te zoeken. Of je loopt juist over van de ideeën en weet niet waar te starten. In beide gevallen ben je op zoek naar het beste onderwerp om over te schrijven. Ik leg je uit welk onderwerp onmisbaar is als je indruk wil maken op je doelgroep.
Wie dieper in de hosting van een website duikt, komt de term DNS tegen. De letters staan voor Domain Name System, maar wat is DNS eigenlijk?
De agenda van iedere klusser, loodgieter en schilder zit tegenwoordig bomvol. En dat bijna allemaal via via want de website van de meeste bouwbedrijven is niet bepaald een klantenmagneet. Terwijl een goede site je, ook in deze tijd, veel oplevert. We bekijken waarom het juist nu interessant is om te investeren in een sterke website.
Hoe vaak gebruik jij Google om iets op te zoeken? En op welk zoekresultaat klik je dan? Waarschijnlijk kijk je niet verder dan de eerste pagina met zoekresultaten. Je snapt dus het belang van een goede positie in Google. Maar ja, dat kost wel geld. In deze blog bespreken we of het slim is geld te investeren in zoekmachineoptimalisatie.
WordPress heeft meerdere pagebuilders waarmee je mooie websites kunt ontwikkelen. Een betaalde plugin die steeds populairder wordt is Elementor. We bespreken de belangrijkste voor- en nadelen van WordPress Elementor. Klein tipje van de sluier: in onze ogen hebben we het hier over de beste pagebuilder die er is, je leest dus meer voor- dan nadelen.
Bloggen is niet meer weg te denken als marketingstrategie. Maar sommige mensen zien alleen de nadelen. Het kost tijd, ze weten niet waarover ze moeten schrijven en die ene blog die ze ooit schreven leverde niets op. Maar bloggen is juist heel waardevol voor je bedrijf. In deze blog daarom 7 redenen om wel te gaan bloggen.

Contact

Via WhatsApp:
Of via e-mail: