Satdesign kubus
Leestijd: 4 min.
Leestijd: 4 min.

Hoe kies je een webdesignbureau?

Ben je op zoek naar een goed webdesignbureau? Dan zie je vaak al snel door de bomen het bos niet meer. Maar met wie ben je het beste uit? Als je webbouwer de test van de drie P’s doorstaat dan weet je dat het goed zit.  

Portfolio van het webdesignbureau

Bij vrijwel ieder webdesignbureau vind je een portfolio op de website. Hierin vind je voorbeelden van eerder werk. Kijk met een kritische blik naar deze voorbeelden. Bekijk bijvoorbeeld:

  • Is er een duidelijke stijl te herkennen? En zo ja: vind je deze stijl mooi?
    Kun je geen duidelijke stijl onderscheiden? Goed teken, waarschijnlijk past je webbureau de stijl aan op de wens van de klant.
  • Hoe heeft de webbouwer de site ontwikkeld?
    Probeer te achterhalen of er gebruik is gemaakt van templates of dat het een persoonlijk eindproduct is. En let ook op het gebruikte CMS. Is dat ook door jou makkelijk te gebruiken?
  • Welke taken voerde het webbureau uit?
    Bij het ene webbureau kun je alleen terecht voor een website, terwijl de ander je ook helpt met teksten of online marketing. Bedenk wat jij verwacht van je webbouwer en of deze partij dit in huis heeft.
  • Hoe praat het bureau over haar klanten?
    Hier herken je vaak wel in wat de doelen zijn van het webbureau en hoe de samenwerking is verlopen. En niet onbelangrijk: bekijk ook wat de klanten zeggen over het webbureau. Waarschijnlijk plaatst het bureau alleen positieve reviews op de eigen site. Maar ook daar kun je van leren. Hebben klanten het alleen over het eindresultaat of ook over de service bijvoorbeeld.
Portfolio webdesignbureau

Prijs voor het ontwikkelen van een website

Net als bij andere producten staat duur niet altijd voor een goede kwaliteit, en goedkoop is niet altijd slecht. Bepaal dus eerst je budget en kijk dan wat je bij het webbureau kunt krijgen voor die prijs. Probeer er echt naar te kijken als een investering. Een goede website levert je ook geld op. Ben je bereid extra te investeren? Bij een transparante webbouwer leidt dit er ook toe dat je meer krijgt. Omdat er nu bijvoorbeeld meer tijd kan worden besteed aan het design of de teksten, mag je ook een betere kwaliteit verwachten.

Persoonlijkheid van de webdesigner

Voor de een belangrijker dan de ander: is er een klik met het bureau? Of beter gezegd, met de persoon waarmee je samenwerkt. Zeker voor mkb-ondernemers is dit wel een punt om rekening mee te houden. Tijdens het ontwikkelen van de website werk je waarschijnlijk intensief samen en een beetje plezier kan geen kwaad. Maar juist kleinere ondernemingen zijn ook in de toekomst afhankelijk van hun webbureau. Bijvoorbeeld voor het oplossen van problemen, het doorvoeren van wijzigingen of om actief kansen te blijven signaleren. Je moet dan wel zeker weten dat je snel wordt geholpen en dat je erop kunt vertrouwen dat je webbureau het beste met jou voor ogen heeft.

Kies je het verkeerde webbureau? Dan bestaat de kans dat je straks niet tevreden bent met het resultaat of dat het samenwerken tot frustraties leidt. Beoordeel je webbouwer daarom op de drie P’s en vertrouw op je gevoel.

Past Satdesign bij jou?

Zeker weten dat je bij Satdesign goed zit? Bekijk dan ons werk in ons portfolio, bezoek de Over ons pagina om te lezen wat wij belangrijk vinden en in de blog ‘Wat kost het laten maken van een website’ vind je informatie over onze prijzen.

Danielle van Rijen

Danielle van Rijen

Deel dit artikel:

Blogs

We helpen je met onze energie graag een stap vooruit. Daarom vinden we het leuk om onze kennis over online ondernemen met je te delen.

Lees hieronder onze laatste bijdragen.

Online ondernemen is leuk, maar er komt veel bij kijken. Privacy is een belangrijk thema. Als je een eigen website hebt, moet je rekening houden met twee zaken: cookies en de verwerking van persoonlijke gegevens. Door het opstellen van een goede cookieverklaring en privacyverklaring voldoe je aan de wetgeving.
Bekijk wat een copywriter volgens Danielle echt uniek maakt in de blog die zij schreef voor Frankwatching.
Om online te groeien moet je het vertrouwen winnen van je bezoekers. Zonder vertrouwen komt er geen deal. We laten je zien met welke bewezen strategie je dit voor elkaar krijgt en wat het je oplevert.
Het is de grootste digitale ergernis. Spam. Het is belangrijk dat je herkent wanneer je met spam te maken hebt. Voor je het weet heb jij je wachtwoord, pincode of andere gevoelige gegevens gedeeld. Gelukkig houdt de server 99% van alle spamberichten tegen, maar met deze tips ben je ook goed voorbereid op die ene mail die er toch nog tussendoor glipt.
WordPress heeft veel mogelijkheden. Van het maken van een website met kant-en-klare templates tot het volledig programmeren van alle onderdelen. Kies je voor een maatwerk website dan houdt je webbouwer rekening met jouw wensen. Hij maakt het je zo makkelijk mogelijk om zelf inhoud aan te passen of toe te voegen. We delen een aantal voorbeelden uit onze praktijk met je.
Je website is een soort extra werknemer voor je bedrijf. Hij helpt je aan nieuwe klanten. En net als je werknemers kan hij kuren vertonen waardoor hij niet optimaal presteert. Door je website regelmatig te onderhouden, voorkom je problemen. Ik leg je uit waarom een onderhoudscontract een fijne verzekeringspolis is.
Beter goed gejat dan slecht bedacht toch? Nou, niet dus. Zelfs als er al 99 blogs over een onderwerp bestaan, dan nog wil je niet dat die van jou lijkt op die van een ander. Je wil opvallen en indruk maken. Met deze tips zorg je voor een originele blog en voorkom je plagiaat.
Bezoekers haken af als je website niet snel genoeg laadt. Gelukkig zijn er voldoende mogelijkheden om je WordPress website sneller te maken. Met een cache plug-in schieten je prestaties omhoog. We bespreken de voor- en nadelen van deze technische truc.
Ga je aan de slag met teksten schrijven voor je website of blog? Dan wil je natuurlijk wel dat iemand je teksten leest. Dat doel behaal je niet als je een suffe tekst schrijft of als niemand je pagina kan vinden. In deze blog deel ik daarom de basisbeginselen van het schrijven van SEO-teksten met je. Dit geeft jou de handvaten om content te ontwikkelen die wél indruk maakt.

Contact

Via WhatsApp:
Of via e-mail: