Satdesign kubus
Leestijd: 4 min.
Leestijd: 4 min.

Hoe kies je een webdesignbureau?

Ben je op zoek naar een goed webdesignbureau? Dan zie je vaak al snel door de bomen het bos niet meer. Maar met wie ben je het beste uit? Als je webbouwer de test van de drie P’s doorstaat dan weet je dat het goed zit.  

Portfolio van het webdesignbureau

Bij vrijwel ieder webdesignbureau vind je een portfolio op de website. Hierin vind je voorbeelden van eerder werk. Kijk met een kritische blik naar deze voorbeelden. Bekijk bijvoorbeeld:

  • Is er een duidelijke stijl te herkennen? En zo ja: vind je deze stijl mooi?
    Kun je geen duidelijke stijl onderscheiden? Goed teken, waarschijnlijk past je webbureau de stijl aan op de wens van de klant.
  • Hoe heeft de webbouwer de site ontwikkeld?
    Probeer te achterhalen of er gebruik is gemaakt van templates of dat het een persoonlijk eindproduct is. En let ook op het gebruikte CMS. Is dat ook door jou makkelijk te gebruiken?
  • Welke taken voerde het webbureau uit?
    Bij het ene webbureau kun je alleen terecht voor een website, terwijl de ander je ook helpt met teksten of online marketing. Bedenk wat jij verwacht van je webbouwer en of deze partij dit in huis heeft.
  • Hoe praat het bureau over haar klanten?
    Hier herken je vaak wel in wat de doelen zijn van het webbureau en hoe de samenwerking is verlopen. En niet onbelangrijk: bekijk ook wat de klanten zeggen over het webbureau. Waarschijnlijk plaatst het bureau alleen positieve reviews op de eigen site. Maar ook daar kun je van leren. Hebben klanten het alleen over het eindresultaat of ook over de service bijvoorbeeld.
Portfolio webdesignbureau

Prijs voor het ontwikkelen van een website

Net als bij andere producten staat duur niet altijd voor een goede kwaliteit, en goedkoop is niet altijd slecht. Bepaal dus eerst je budget en kijk dan wat je bij het webbureau kunt krijgen voor die prijs. Probeer er echt naar te kijken als een investering. Een goede website levert je ook geld op. Ben je bereid extra te investeren? Bij een transparante webbouwer leidt dit er ook toe dat je meer krijgt. Omdat er nu bijvoorbeeld meer tijd kan worden besteed aan het design of de teksten, mag je ook een betere kwaliteit verwachten.

Persoonlijkheid van de webdesigner

Voor de een belangrijker dan de ander: is er een klik met het bureau? Of beter gezegd, met de persoon waarmee je samenwerkt. Zeker voor mkb-ondernemers is dit wel een punt om rekening mee te houden. Tijdens het ontwikkelen van de website werk je waarschijnlijk intensief samen en een beetje plezier kan geen kwaad. Maar juist kleinere ondernemingen zijn ook in de toekomst afhankelijk van hun webbureau. Bijvoorbeeld voor het oplossen van problemen, het doorvoeren van wijzigingen of om actief kansen te blijven signaleren. Je moet dan wel zeker weten dat je snel wordt geholpen en dat je erop kunt vertrouwen dat je webbureau het beste met jou voor ogen heeft.

Kies je het verkeerde webbureau? Dan bestaat de kans dat je straks niet tevreden bent met het resultaat of dat het samenwerken tot frustraties leidt. Beoordeel je webbouwer daarom op de drie P’s en vertrouw op je gevoel.

Past Satdesign bij jou?

Zeker weten dat je bij Satdesign goed zit? Bekijk dan ons werk in ons portfolio, bezoek de Over ons pagina om te lezen wat wij belangrijk vinden en in de blog ‘Wat kost het laten maken van een website’ vind je informatie over onze prijzen.

Danielle van Rijen

Danielle van Rijen

Deel dit artikel:

Blogs

We helpen je met onze energie graag een stap vooruit. Daarom vinden we het leuk om onze kennis over online ondernemen met je te delen.

Lees hieronder onze laatste bijdragen.

Op 15 mei 2002 werd het startschot gegeven voor Satdesign, inmiddels al weer 2 decennia geleden. Een mooi moment om terug te kijken op 20 jaar websites ontwikkelen.
Verkoop jij online producten aan consumenten, bijvoorbeeld via een webshop of social media? Grote kans dat je reviews verzamelt om je bezoekers te informeren over de kwaliteit van je producten. Vanaf 28 mei 2022 krijg je te maken met nieuwe Europese regels die moeten zorgen voor betrouwbare reviews.
Een negatieve review brengt je bloed al snel aan het koken. En al helemaal als je het gevoel hebt dat de klant onterecht zo negatief is. Maar wat doe je eraan? Verwijderen of reageren? Ik leg je uit wat beter is, zo kun jij deze situatie in jouw voordeel laten werken.
Als je begint met zakelijk bloggen dan is de inspiratie vaak ver te zoeken. Of je loopt juist over van de ideeën en weet niet waar te starten. In beide gevallen ben je op zoek naar het beste onderwerp om over te schrijven. Ik leg je uit welk onderwerp onmisbaar is als je indruk wil maken op je doelgroep.
Wie dieper in de hosting van een website duikt, komt de term DNS tegen. De letters staan voor Domain Name System, maar wat is DNS eigenlijk?
De agenda van iedere klusser, loodgieter en schilder zit tegenwoordig bomvol. En dat bijna allemaal via via want de website van de meeste bouwbedrijven is niet bepaald een klantenmagneet. Terwijl een goede site je, ook in deze tijd, veel oplevert. We bekijken waarom het juist nu interessant is om te investeren in een sterke website.
Hoe vaak gebruik jij Google om iets op te zoeken? En op welk zoekresultaat klik je dan? Waarschijnlijk kijk je niet verder dan de eerste pagina met zoekresultaten. Je snapt dus het belang van een goede positie in Google. Maar ja, dat kost wel geld. In deze blog bespreken we of het slim is geld te investeren in zoekmachineoptimalisatie.
WordPress heeft meerdere pagebuilders waarmee je mooie websites kunt ontwikkelen. Een betaalde plugin die steeds populairder wordt is Elementor. We bespreken de belangrijkste voor- en nadelen van WordPress Elementor. Klein tipje van de sluier: in onze ogen hebben we het hier over de beste pagebuilder die er is, je leest dus meer voor- dan nadelen.
Bloggen is niet meer weg te denken als marketingstrategie. Maar sommige mensen zien alleen de nadelen. Het kost tijd, ze weten niet waarover ze moeten schrijven en die ene blog die ze ooit schreven leverde niets op. Maar bloggen is juist heel waardevol voor je bedrijf. In deze blog daarom 7 redenen om wel te gaan bloggen.

Contact

Via WhatsApp:
Of via e-mail: