Satdesign kubus
Leestijd: 4 min.
Leestijd: 4 min.

Hoe kies je een webdesignbureau?

Ben je op zoek naar een goed webdesignbureau? Dan zie je vaak al snel door de bomen het bos niet meer. Maar met wie ben je het beste uit? Als je webbouwer de test van de drie P’s doorstaat dan weet je dat het goed zit.  

Portfolio van het webdesignbureau

Bij vrijwel ieder webdesignbureau vind je een portfolio op de website. Hierin vind je voorbeelden van eerder werk. Kijk met een kritische blik naar deze voorbeelden. Bekijk bijvoorbeeld:

  • Is er een duidelijke stijl te herkennen? En zo ja: vind je deze stijl mooi?
    Kun je geen duidelijke stijl onderscheiden? Goed teken, waarschijnlijk past je webbureau de stijl aan op de wens van de klant.
  • Hoe heeft de webbouwer de site ontwikkeld?
    Probeer te achterhalen of er gebruik is gemaakt van templates of dat het een persoonlijk eindproduct is. En let ook op het gebruikte CMS. Is dat ook door jou makkelijk te gebruiken?
  • Welke taken voerde het webbureau uit?
    Bij het ene webbureau kun je alleen terecht voor een website, terwijl de ander je ook helpt met teksten of online marketing. Bedenk wat jij verwacht van je webbouwer en of deze partij dit in huis heeft.
  • Hoe praat het bureau over haar klanten?
    Hier herken je vaak wel in wat de doelen zijn van het webbureau en hoe de samenwerking is verlopen. En niet onbelangrijk: bekijk ook wat de klanten zeggen over het webbureau. Waarschijnlijk plaatst het bureau alleen positieve reviews op de eigen site. Maar ook daar kun je van leren. Hebben klanten het alleen over het eindresultaat of ook over de service bijvoorbeeld.
Portfolio webdesignbureau

Prijs voor het ontwikkelen van een website

Net als bij andere producten staat duur niet altijd voor een goede kwaliteit, en goedkoop is niet altijd slecht. Bepaal dus eerst je budget en kijk dan wat je bij het webbureau kunt krijgen voor die prijs. Probeer er echt naar te kijken als een investering. Een goede website levert je ook geld op. Ben je bereid extra te investeren? Bij een transparante webbouwer leidt dit er ook toe dat je meer krijgt. Omdat er nu bijvoorbeeld meer tijd kan worden besteed aan het design of de teksten, mag je ook een betere kwaliteit verwachten.

Persoonlijkheid van de webdesigner

Voor de een belangrijker dan de ander: is er een klik met het bureau? Of beter gezegd, met de persoon waarmee je samenwerkt. Zeker voor mkb-ondernemers is dit wel een punt om rekening mee te houden. Tijdens het ontwikkelen van de website werk je waarschijnlijk intensief samen en een beetje plezier kan geen kwaad. Maar juist kleinere ondernemingen zijn ook in de toekomst afhankelijk van hun webbureau. Bijvoorbeeld voor het oplossen van problemen, het doorvoeren van wijzigingen of om actief kansen te blijven signaleren. Je moet dan wel zeker weten dat je snel wordt geholpen en dat je erop kunt vertrouwen dat je webbureau het beste met jou voor ogen heeft.

Kies je het verkeerde webbureau? Dan bestaat de kans dat je straks niet tevreden bent met het resultaat of dat het samenwerken tot frustraties leidt. Beoordeel je webbouwer daarom op de drie P’s en vertrouw op je gevoel.

Past Satdesign bij jou?

Zeker weten dat je bij Satdesign goed zit? Bekijk dan ons werk in ons portfolio, bezoek de Over ons pagina om te lezen wat wij belangrijk vinden en in de blog ‘Wat kost het laten maken van een website’ vind je informatie over onze prijzen.

Danielle van Rijen

Danielle van Rijen

Deel dit artikel:

Blogs

We helpen je met onze energie graag een stap vooruit. Daarom vinden we het leuk om onze kennis over online ondernemen met je te delen.

Lees hieronder onze laatste bijdragen.

Satdesign zit sinds 1 juni 2021 in het Blushuis in Breda. Graag vertel ik je in deze blog meer over dit gebouw. Waarom zitten we hier en wat zijn de voordelen om in een ‘verzamelgebouw’ onze zaken te doen?
Je website gebruikt een ‘cache’. Het kan daarom zijn dat een gemaakte wijziging niet altijd direct zichtbaar is voor de bezoeker. Er is een eenvoudige manier om de wijziging direct zichtbaar te maken voor iedereen.
Regelmatig vragen ontwerpers mij hun design om te bouwen tot een website. Standaard krijg ik daarna de vraag ‘wat moet ik hiervoor aanleveren?’. In deze blog een kijkje in de keuken. Zo zie je hoe ik werk en wat ik nodig heb om jouw ontwerp tot leven te brengen.
Een website is een belangrijk onderdeel van je online aanwezigheid en het is essentieel dat het up-to-date blijft om de aandacht van bezoekers te trekken en vast te houden.
Tegenwoordig is het hebben van een zakelijke website een essentieel onderdeel van elk bedrijf. Of je nu een klein of groot bedrijf hebt, een website kan je helpen om je klantenbestand te vergroten en je merk te versterken.
Een belangrijk aspect van webdesign is het creëren van een website die gemakkelijk te gebruiken is voor jouw bezoekers. Het optimaliseren van jouw website voor een betere gebruikerservaring kan resulteren in een hogere betrokkenheid van jouw publiek en een betere conversieratio.
Voor onze websites betaal je een eenmalige prijs én sluit je een maandelijks onderhoudsplan af. Hierbij betaal je iedere maand voor het goed en veilig functioneren van je site. We leggen je uit waarom we met een onderhoudsplan werken.
Webteksten schrijven is een vak apart. Je wil natuurlijk dat jouw doelgroep zich herkent en denkt ‘ja, dat wil ik!’ Niet gek dus dat je erover nadenkt om de teksten van jouw website door een ander te laten schrijven. Maar wat kost dat eigenlijk?
Vandaag de dag is het vrij eenvoudig om een website te maken. Tenminste… zo lijkt het. Er zijn genoeg aanbieders waarmee jij als ondernemer de mogelijkheid hebt om een eigen website online te zetten. Maar wat zijn de valkuilen als je dat doet? We vertellen je graag waar je op moet letten.